fallback

Продажбите на смарт часовници потъват

През третото тримесечие са доставени с близо 52% по-малко умни часовници в сравнение с година по-рано

10:20 | 25.10.16 г. 1
Автор - снимка
Създател

Може би не всички са убедени, че имат нужда от "умен часовник"? Според нов доклад на компанията за пазарни анализи IDC доставките на умните часовници през третото тримесечие отчитат „значителен" спад, като са с 51,6% по-малко от същия период на миналата година. Едва 2,7 милиона броя са били продадени през третото тримесечие на 2016 г. спрямо 5,6 милиона през третото тримесечие на 2015 г.

И докато IDC предлага няколко обяснения защо продажбите падат, включително въпроси, свързани със избирането  на подходящ момент за старта на продажбите, закъснението на операционната система Android Wear и други, то данните показват, че умните часовници трудно намират прием сред мнозинството от потребителите.

Разбира се, трябва да се има предвид, че Apple Watch е пазарен лидер сред продуктите от тази категория – неговите Series One устройства формират по-голямата част от доставките през тримесечието (1,1 милиона доставени единици, спад от 72% спрямо същия период на миналата година). Това означава, че неговите възходи и падения ще имат изключително въздействие върху данните на индустрията като цяло.

IDC посочва, че през третото тримесечие на миналата година за пръв път Apple Watch е широко достъпен чрез продажби на дребно след неговия ограничен онлайн старт. Това може би е спомогнало за по-силен ръст на продажбите тогава.

В същото време, благодарение на изтичане на спекулации, предварителни новини и снимки много потребители знаеха, че второто поколение на часовниците на Apple ще бъде представено през септември. Така редица купувачи се въздържат от сделка, докато не пристигне новото устройство. А часовникът е на пазара едва от последните две седмици на септември, поясняват от IDC.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 06:50 | 14.09.22 г.
fallback
Още от Хардуер виж още