В навечерието на старта на предварителните записвания за новия си премиум смартфон iPhone 7 американският технологичен концерн Apple изненадващо обяви, че в бъдеще няма да предоставя повече данни за продажбите през първия уикенд.
Компанията обяви, че бройката вече няма стойност, тъй като се определя не от търсенето, а от наличността.
„Достигнахме до един етап, в който знаем още преди първата поръчка, че iPhone 7 ще бъде разпродаден“, казва се в цитирано от DPA изявление.
Досега броят на продадените през първия уикенд смартфони се следеше стриктно от анализаторите и се считаше за първи индикатор за перспективите за продажби на новите iPhone-и.
Някои анализатори смятат, че сегашното изявление е признак за опасения, че продажбите няма да оправдаят очакванията на фона на все по-голямото засищане на водещи пазари и неособено големите промени в апарата. Освен това е налице и тенденция за все по-бавно актуализиране от страна на потребителите на досега ползваните от тях устройства.
Тези продажби обаче се колебаеха и според наличността на устройството в различни страни.
По-малко данни никога не са добра идея, смятат анализатори, цитирани от Ройтерс, според които инвеститорите няма да са доволни от решението на Apple, особено в момент, в който около iPhone 7 съществуват редица въпросителни.
Книжата на Apple приключиха борсовата сесия в четвъртък със спад от 2,6 на сто.