Южнокорейският концерн за потребителска електроника Samsung Electronics Co. увеличава темпото на придобиванията, които осъществява.
В поредното доказателство, че технологичният гигант от Южна Корея иска да насърчи растежа си чрез сделки, най-големият в света производител на смартфони обяви, че ще придобие американския производител на луксозни кухненски уреди Dacor Inc. за неназована сума, пише Wall Street Journal.
В свое изявление Samsung заявява, че ще превърне базираната в град Индъстри, Калифорния, изцяло частна компания в част от своето американско дъщерно дружество Samsung Electronics America Inc.
През последните години Samsung ускорява темпото на придобиванията си, след като се сблъсква с предизвикателства от страна на конкурентите си по отношение на трите си основни бизнеса – мобилни устройства, потребителски уреди и полупроводници и дисплеи.
Последната сделка се случва малко след като Samsung придоби Joyent Inc., базираната в Сан Франциско компания за облачни услуги, през юни. През последните години бяха осъществени сделки за SmartThings, стартъп, който помага за свързване на битовата техника една с друга, за около 250 милиона долара, и за базирания в Масачузетс LoopPay - разработчик на мобилни технологии за разплащане, за около 160 млн долара.
Dacor, която произвежда печки за вграждане, микровълнови фурни и винени хладилници от висок клас, е много по-стара от тези три фирми. Основана през 1965 г., Dacor завладя нишата на производител на луксозни уреди, създадени в САЩ.
Dacor е един от последните останали независими производители на уреди, което го прави по-желана мишена за всички големи световни производители на уреди, участвали в търга за дружеството, казва Лойд Грейф, инвестиционен банкер, който управлява продажбата на компанията.
Samsung също е добър партньор за Dacor, защото корейският концерн е силен в производството на хладилници и миялни машини, докато американската фирма е относително по-силна при готварските уреди, казва Грейф. Dacor, който в момента продава своите продукти в Канада, САЩ и Мексико, може да бъде бранд, който Samsung да се опита да продава на потребителите в чужбина, смята банкерът.
Още технологични новини вижте в материала на Bloomberg TV Bulgaria!