Американският технологичен концерн Apple очевидно възнамерява да засили ангажимента си към проучването на изкуствения интелект и машинното обучение. Компанията придобива за 200 млн. долара базирания в Сиатъл стартъп Turi, който се занимава именно с тази тематика, предава Bloomberg.
Самата Apple е коментирала темата лаконично: „Apple придобива понякога по-малки технологични фирми, но принципно не обсъждаме целите и плановете си“. Самото изказване обаче се приема за потвърждение.
Turi е фокусирана върху изкуствения интелект и се е специализирала в разкриването на модели в потребителските данни и поведение и откриването на опити за измама.
Според Bloomberg сделката е поредното доказателство за нарастващата конкуренция в тази област между Apple, Amazon, Google и Facebook. Преди всичко компаниите се опитват да се научат по автоматичен начин да предсказват какво биха желали потребителите. Технологията на Turi би могла да се интегрира в асистента Siri на Apple и да предостави нови пътища за взаимодействие между компютри и хора, предполага още Bloomberg.
През януари Apple придоби Emotient, стартъп, който използва изкуствен интелект, за да разпознава лицето на потребителя и да действува съгласно разпознатото. През миналата година Apple придоби два гласово разпознаващи стартъпа - VocalIQ и Perceptio, които бяха интегрирани в Siri. VocalIQ е специализирана в използването на машинно обучение, за да даде възможност на гласовите асистенти да се ангажират с по-реалистичен разговор.
Perceptio се фокусира върху подпомагането на системите за изкуствен интелект в устройствата, докато споделя ограничени количества лични данни за потребителите. Целите на Perceptio бяха да разработи техники за работа на системи за изкуствен интелект за класификация на изображения, които да оперират на смартфони, без да е необходимо да ползват големи външни обеми от данни. Това съвпада със стратегията на Apple, която се опитва да сведе до минимум ползването на данни за клиентите си.