Сякаш Tesla си има малко беди. От седмици основателят на компанията Илон Мъск се бори с проблеми при производството на новия Model X, а сега към това се добавят още лоши новини. През миналата седмица специализираният американски блог Daily Kanban писа за технически проблеми в компанията. И то точно с Model S - бестестелъра на американския пионер на пазара за електрически коли. В материала се казва, че някои клиенти са имали проблеми с окачването.
И това не е всичко: клиентите на Tesla, които са поправили щетите в сервизи, са били карани да подписват споразумение за поверителност - практика, която в края на краищата накара Управлението по безопасност на движението по пътищата на САЩ (NHTSA) да провери случая. Международни медии цитираха материала за предполагаемите проблеми с качеството и декларациите за поверителност, като дори известният автомобилен сайт Automotive News публиква статия по случая. А всичко това не се хареса на основателя Илон Мъск.
NHTSA confirmed today that they found no safety concern with the Model S suspension and have no further need for data from us on this matter
— Elon Musk (@elonmusk) 10 юни 2016 г.В корпоративния блог през миналата седмица Tesla мина в контраатака. В публикация пионерът отрече нападките и отправи силна критика към разследването на медията и към самия репортер Едуард Нидермайер, който е разкрил предполагаемата нередност.
И в миналото Нидермайер е писал изключително негативно за Tesla. Не е ясно дали „той или неговите партньори не се възползват финансово от това, че курсът на акциите на Tesla спада“, става ясно от становището на компанията. Според Tesla обаче е важно да се отбележи, че на фондовия пазар са заложени седем милиарда долара за спад на цените на акциите на Tesla. Накратко: калифорнийският концерн подозира конспирация зад материала.
В неделя в Twitter основателят на компанията Илон Мъск подхрани слуховете. 37 от 40-те жалби до американската администрация са били фалшифицирани. „Изглежда, че един или повече хора искат да създадат измамно чувство за проблеми със сигурността, въпреки че няма такива", пише Мъск. „Въпросът е защо?".
Of greater concern: 37 of 40 suspension complaints to NHTSA were fraudulent, i.e. false location or vehicle identification numbers were used
— Elon Musk (@elonmusk) 10 юни 2016 г.Репортерът Едуард Нидермайер обаче не оставя тези подозрения без отговор. В блог постинг в понеделник той отговори на твърденията на Tesla и на свой ред отправи остри критики към комуникационната политика на производителя. „В нито един момент и при никакви обстоятелства не разполагам с каквито и да било финансови продукти, с които бих могъл да се възползвам от някакво развитие на цената на акциите на Tesla", пояснява репортерът. По думите му Tesla се опитва лично да го дискредитира, за да прикрие, че са нарушени изисканията за сигурност и на регулатора.
Чрез лични нападки в интернет той бил атакуван от хиляди фенове на Tesla, пише още Нидермайер. Част от медиите, „впечатлена от атрактивните автомобили от Tesla или уплашена от бруталните атаки срещу всеки, който не е съгласен“, сега ще реинтерпретира всяка критика като омраза и до голяма степен ще пренебрегне важните въпроси, смята той. Но заради култа на своите последователи автомобилният производител сега не бил в състояние да признае каквато и да е вина.
В своя Twitter акаунт Мъск подчертава, че американското транспортно ведомство няма притеснения за безопасността по отношение на Model S и следователно „не е поискало допълнителна информация в това отношение". Но разследването не е преустановено. Според материал на Ройтерс органът продължава да разследва казуса.