Корейският технологичен концерн Samsung Electronics представи силни финансови резултати за първото тримесечие на 2016 г. благодарение на добрите продажби на хитовите устройства Galaxy S7 и S7 Edge, предава Bloomberg.
Оперативната печалба на компанията нарасна през периода с 12 на сто на годишна база до 6,68 трлн. вона (около 5,84 млрд. долара). Чистата печалба на компанията се е увеличила на годишна основа с 14 процента до 5,25 трилиона вона (4,57 милиарда долара). Тримесечните приходи скачат с 5,7 на сто до 49,7 трлн. вона. Така се оказа, че финалните резултати са по-добри от предварителната оценка на Samsung, предоставена по-рано през месеца.
Резултатите на Samsung за първото тримесечие са в контраст с разочароващия отчет за второто тримесечие на Apple отпреди ден, когато калифорнийската компания отчете първия спад на приходите си от 13 години. Но за да бъдем честни, трябва да отчетем, че през последните две години Samsung почти непрестанно представяше разочароващи тримесечни резултати, преди най-накрая да направи обрат.
По време на този период Apple достигна високи върхове, включително и за първото тримесечие на 2015 г., когато счупи рекорди за най-високи тримесечни резултати, публикувани някога от която и да е компания. За разлика от това, Samsung, подобно на други производители на смартфони с Android, преживя отдръпване на потребителите, особено на ключови пазари за растеж, като Китай и Индия.
Концернът бе натоварен и от проблеми с търсенето и предлагането на предишния флагман S6, които успя да избегне със S7.
Корейският електронен гигант заяви, че очаква сегашната инерция да продължи през второто тримесечие, благодарение на продажбите на S7 и на мобилния си бизнес и този за чипове. Samsung смята, че пускането на телефоните от серията S7 на всички пазари, както и увеличените доставки на смартфоните от сериите Galaxy А и J, ще увеличи продажбите ѝ въпреки цялостното забавяне на пазара на смартфони, което е предизвикано от факта, че много от потребителите не са особено запленени от редица нови версии и не искат да осъвременят своите устройства, докато не е крайно наложително.
Освен това компанията заяви, че решението ѝ да рационализира предложенията от средния до ниския клас смартфони успешно е довело да намаляване на разходите на дружеството.
Търсенето на чипове обикновено е слабо през първото тримесечие, но полупроводниковият бизнес на Samsung успява да отчете значителни приходи от продажба на продуктите с по-висока добавена стойност. Подразделението за полупроводници е генерирало оперативна печалба за 2,63 трилиона вона през това тримесечие при консолидирани приходи от 11,15 трилиона вона. Продажбите са били движени от силния бизнес с памет, който е генерирал приходи за 7,94 трилиона вона.
Бизнесът с дисплейни панели не се развива толкова добре, отчитайки оперативна загуба от 0,27 трлн. вона при приходи от 6,04 трлн. вона заради „силен срив“ на продажбите на LCD панели. Силното търсене на Galaxy S7 обаче бе добра новина за OLED панелите, защото те се ползват да дисплеи на тези модели. Samsung заяви, че търсенето на OLED панели ще продължи да е силно, а последните спекулации твърдят, че и Apple ще купува OLED панели от конкурента си.
Още по темата вижте в материала на Bloomberg TV Bulgaria: