Пионерът на пазара на умни часовници Pebble закрива 40 работни места през тази седмица, което съответства на около 25% от всички работни места на компанията, съобщава за Tech Insider основателят ѝ и главен изпълнителен директор Ерик Мигичовски.
Той обяснява съкращенията с хладния климат по отношение на финансирането на стартъпи.
През последните осем месеца Pebble привлече финансиране в размер на 26 млн. долара от инвеститори. Отделно от това интернет потребители са предоставили 20 млн. долара през платформата Kickstarter. Компанията обаче е изправена пред засилена конкуренция, преди всичко от страна на Apple.
След стартирана през 2012 г. в Kickstarter кампания Pebble представи компютърен часовник с E-Paper дисплей. Екранът беше с черно-бял дисплей, а часовникът можеше да работи в продължение на седмица с едно зареждане. Пуснатият през 2015 г. нов модел е с цветен E-Paper дисплей.
През миналия април обаче Apple навлезе на пазара, а според изчисления на анализатори с 12 млн. продадени Apple Watch компанията от Купертино е завладяла две трети от пазара. През тази седмица Apple намали началната цена на модела си с 50 долара до 299 долара.
Мигичовски не назовава пред Techinsider конкретен брой на продадените от компанията му часовници. Преди година обаче фирмата обяви, че е продала 1 млн. часовника. В близките месеци компанията възнамерява да навлезе и на пазара в Индия с помощта на партньорство с Amazon.