През миналата седмица вече започнаха международните продажби на новите флагмански смартфони Galaxy S7 и Galaxy S7 Edge на Samsung, като те се появиха в магазините в САЩ, Европа, Австралия, Сингапур и Южна Корея.
Но анализаторската компания IHS, както винаги, отново извърши "дисекция" на новите джаджи. Сега тя предполага, че себестойността на всички компоненти на Galaxy S7 започва от 255 долара. Така се оказва, че Samsung е изградил устройство, чиято себестойност съответства на тази на Samsung Galaxy S5 навремето. Иначе цената на Galaxy S7 започва от около 670 долара, или над два пъти над предполагаемата цена на компонентите.
Разбира се, няма реален начин да се знае точното ценообразуване без наличието на касови бележки или официално становище на Samsung. И е важно да се отбележи, че в тази сума не влизат разходите за труд, за развойна дейност, за поддръжка, разпространение, маркетинг и така нататък, да не говорим за сервизни акции или замени.
IHS преди това предположи, че себестойността на iPhone 6 е 200 долара, докато тази на iPhone 6 Plus е 216 долара. Това е един доста голям марж, като се има предвид структурата на ценообразуването, която през септември 2014 г. започна от 650 долара.
Според IHS най-скъпият компонент в устройството не е екранът, а процесорът – това е новият Qualcomm Snapdragon 820 и струва на Samsung 62 долара. Иначе казано – почти 25% от общата себестойност.
Иновационната 12-мегапикселова камера Dual Pixel, която е едно от главните преимущества на смартфона, струва още 13,70 долара, а сглобяването на всички компоненти струва още 5 долара от общата сума.
„Samsung залага на повечето възможности на устройството, защото знаят, че конкуренцията в премиум сегмента ще бъде много голяма и затова искат да се отличават от останалите. Това е тяхната стратегия“, казва старшият анализатор в IHS Уейн Лам.
„За Samsung остава жизнено важно да продължи да поддържа технологичното си предимство в премиум сегмента“, се казва в доклад на Gartner. Все още обаче не ясно дали инвестициите на Samsung ще се отплатят.
„Производителите на смартфони са в непрекъсната битка и постоянно въвеждат иновации, и в крайна сметка може да се окаже, че разполагаме с повече технологии, отколкото търсим“, коментира Лам.
Подобно мнение споделя и директорът на отдела по проучвания в Counterpoint Том Канг. Според него, докато Samsung инвестира с размах в нови технологии, които да направят така че устройството им да изпъква, то всъщност те не биват забелязвани от потребителите на пръв поглед.
„Потребителите оценяват само някои от компонентите и в края на краищата може да се окаже така, че да предпочетат по-ниската цена“, казва той.