Преди официалния старт на едно от най-големите търговски изложения за потребителска електроника в света Consumer Electronics Show (CES) миналата седмица консултантската компания Accenture проведе международно проучване, за да отчете тенденциите сред технологичните потребители днес. Резултатите са отрезвяващи, като десетилетието на иновации и растеж явно върви към своя край, коментира Statista.
Според анкетата на Accenture потребителите са по-малко склонни да купуват нови технологии през тази година в сравнение с преди 12 месеца. Не само, че пазарите са достигнали определено ниво на насищане, но и темпът на иновациите също малко се забавя. Днешните нови смартфони, макар и без съмнение по-добри от тези преди две години, нямат убийствени нови функции, които да убедят средностатистическия потребител, че има нужда от нов. Около 47% от тези, които не планират да купят нов смартфон тази година, заявяват, че са доволни от сегашното си устройство и не виждат нужда от по-ново.
Тъй като търсенето на нови двигатели на растеж през последните няколко години се забавя, вече е време ново поколение устройства да излязат на сцената. Умните часовници, фитнес тракерите и други свързващи устройства обаче засега не успяват да направят голямо впечатление на широката публика. По-малко от 15% от анкетираните от Accenture планират да купят някое от тези устройства, определяни като „следващия голям удар“ тази година.