fallback

Един от всеки три продадени смартфонa в Индия поддържа 4G

Страната се подготвя за следващото поколение мобилна технология, сочи нов анализ на IDC

10:58 | 28.11.15 г.
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор

28,3 млн. смартфона са продадени в Индия през третото тримесечие на 2015 г., което е с 21,4% повече спрямо продадените 23,3 млн. през същия период миналата година. Това сочат данни от новото проучване на IDC за продажбите на телефони в Азиатско-тихоокеанския регион.

Един на всеки три смартфонa, продадени в Индия през третото тримесечие на тази година, позволява 4G връзка. Това се случва в момент, в който страната се подготвя за следващото поколeние мобилна технология, коментира IDC.

Според Картик Джей, старши пазарен анализатор, растежът на пазара на смартфони е подпомогнат от нарастващото търсене на достъпни 4G устройства.

Samsung се очертава като най-големия 4G играч в Индия, благодарение на своите популярни LTE модели, които са под 150 долара, като Galaxy Grand Prime и Galaxy J2.

“Електронни магазини като Flipkart, Snapdeal и Amazon продължават да насърчават продажбите на китайските компании, които агресивно се опитват да настъпят на пазара на 4G смартфони в Индия“, допълва Картик.

В последните седмици от тримесечието се наблюдават вече подготовки за коледния сезон и големите онлайн продажби. В допълнение растежът е насърчен и от смартфоните с големи екрани и по-ниски цени.

"Почти всеки втори телефон, който е продаден в Индия, има 5-инчов или по-голям дисплей“, твърди Джайпал Синх, който също е пазарен анализатор, отговарящ за потребителските устройства. Повечето от популярните модели на пазарите, които поддържат 4G, имат големи екрани и са с привлекателни цени под 200 долара.

"Това подчертава промяната в потребителските предпочитания, насочени към устройства, които са използвани предимно за гласови разговори и напреднало мултимедийно преживяване“, добавя Синх.

Производителите

Южнокорейският гигант Samsung продължава да е водещ по пазарен дял в Индия с цели 13,1% растеж спрямо предходното тримесечие. Освен това компанията успя да изпревари Lenovo като доставчик на 4G устройства. Растежът на обемите се дължи най-вече на Galaxy Grand Prime 4G, сериите Galaxy J и Galaxy A, които са продавани преди всичко в традиционните магазини, макар че Samsung има няколко устройства, които предлага преди всичко онлайн, като Galaxy J5 и Galaxy J7.

Micromax се класира втора през третото тримесечие на 2015 г. с растеж от 6,4% спрямо предходното тримесечие. Телефоните ѝ YU се представиха добре през периода и са основните от нейното 4G портфолио. Въпреки това устройствата срещат силна конкуренция в лицето на китайските играчи в онлайн сегмента.

Intex е на трета позиция през третото тримесечие с растеж от 9,4%. Компанията се радва на рязко увеличение на продажбите в сегмента с телефони под 50 долара и на 3G устройства.

През третото тримесечие Lenovo се озова на четвърто място, радвайки се на огромен ръст от 58,6%. Групата има 9,5% пазарен дял, най-вече благодарение на K3 Note, A6000 plus и Moto G 3rd Gen. Компанията започна да произвежда собствени смартфони в Индия, за да затвърди позицията си на пазара.

Lava слезе до петото място, отбелязвайки спад от 2% в дела си спрямо предходното тримесечие. Продажбите ѝ се свиха с 24,9% на тримесечна база. Освен че нейната серия Xolo продължава да не се представя добре, Lava не успява да се пренасочи достатъчно бързо и да се възползва от динамично развиващия се пазар на 4G устройства или да диверсифицира своята стратегия в полза на онлайн каналите.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 12:43 | 12.09.22 г.
fallback
Още от Хардуер виж още