Промените в новия iPhone на пръв поглед не впечатляват особено. Налице е нов цвят, а корпусът е направен от по-стабилен алуминий. Но наградата за иновации тази година вероятно няма да иде при дизайнерите на фирмата от Пало Алто. Нововъведенията този път са по-скоро под капака. Умно е и новото ценообразуване на Apple.
Новите iPhone-и ще се появят във версии за паметта с 16, 64 или 128 гигабайта – междинният 32-гигабайтов вариант вече не се предлага. В ценово отношение iPhone 6S за 739 евро за 16-гигабайтовия вариант, 849 евро за 64 GB версия и 959 евро за 128 GB версия са малко над нивото от миналата година. Но точно във взаимодействието между цените и мястото за съхранение на данните има опасен детайл.
Наистина калифорнийците се удвоили мястото за съхранение в средните и горните нива до 64 и 128 гигабайта, но входното ниво остава с 16 гигабайта - невероятно малко място. Потребителите бързо ще стигнат до лимита, но това си заслужава за Apple.
Защото анализаторите очакват при липсата на модел с 32 гигабайта потребителите масово да се насочат към този с 64 гигабайта, а при него маржът на печалбата е доста по-висок. Производството на тази версия ще е само с 15 долара по-скъпо от това на началната и така ще донесе на Apple допълнителни 85 долара, пише The Verge. Ето защо редица специалисти смятат, че 16-гигабайтовият апарат е просто умен трик на компанията да привлече потребителите към по-скъпия вариант.
Самата Apple хвали версията с малко памет като ценово изгодна алтернатива и същевременно подчертава възможностите на собствената си облачна услуга. Но най-късно в момента, в който на екрана се появи съобщението, че паметта на телефона е запълнена и трябва да се изтриват файлове, за да се инсталират нови приложения или да се правят нови снимки, потребителите ще започнат да съжаляват горчиво за купуването на нискобюджетния вариант. iPhone със 16 GB е ужасен за потребителите, но е доходоносна стратегия за Apple.