Стартъпът Novalogy, един от съоснователите на който е българин, представи своя продукт AYO на изложението за преносими устройства в Калифорния WWCongress 2015.
AYO анализира потребителските навици, като съня и активността на потребителя, и на база на това определя кои са критичните точки в начина му на живот.
Самото устройство представлява очила, които се носят само по 20 минути дневно, разкри в ефира на Bulgaria On Air Александър Димитров, съосновател и главен финансов директор на Novalogy.
По думите му умните очила провеждат светлинна терапия, като подобряват съня, повишават енергията и помагат за по-лесното справяне с часовата разлика.
Проектът е финансиран чрез краудфъндинг кампания, която само за два дни събира желаните от Novalogy 50 хил. долара.
Идеята за AYO се ражда, когато завършилият магистратура в Холандия Александър забелязва липсата на достатъчно светлина в Северна Европа. Компанията прави анализ на пазара и така създава очилата, които излъчват синя светлина, сигнализираща на тялото кога да бъде активно. Цялото интервю с Александър Димитро можете да видите във видеото на Bulgaria On Air: