Xiaomi възвърна короната си, превръщайки се отново в топ производител на смартфони в Китай по време на второто тримесечие на 2015 г. според две компании за анализи, цитирани от TechCrunch.
Китайската фирма, която е оценявана на повече от 40 млрд. долара и наскоро навлезе в Бразилия, се изкачи до върха в Китай със своя пазарен дял от 15,9% от общите продажби на смартфони в Китай, сочат данните на Canalys.
Apple, която беше първенец в Китай през първото тримесечие, се озова на трета позиция, след като беше изпреварена от Huawei, която си извоюва 15,2% от продажбите. Huawei може да се похвали с 48% ръст на продажбите си спрямо предходното тримесечие благодарение на своите продукти от серията Honor. Според Canalys Samsung и Vivo също влизат в челната петица.
Данните на Counterpoint Research до голяма степен потвърждават тези на Canalys. Counterpoing поставя Xiaomi първа (15,8%), пред Huawei (15,4%), Apple (12,2) и Vivo (8,1%), докато Samsung остава пета.
Въпреки че Apple загуби челното място, и двете анализаторски компании посочват, че е имала силно тримесечие, като се има предвид, че водещите ѝ устройства iPhone 6 и iPhone 6+ вече не са нещо ново на пазара. Apple се радва на изключително добро тримесечие в Китай, както показаха финансовите резултати на компанията.
Що се отнася до Samsung – компанията продължава да се представя зле в Китай, най-вече заради популярността на средния клас устройства на Xiaomi и Huawei. Корейската фирма насочи вниманието си към Китай, като пусна серия от супертънки телефони от среден клас, които дебютираха първо в азиатската страна. Но тази стратегия не постигна желаните резултати.
От своя страна, топ устройствата на Xiaomi това тримесечие се оказаха фаблетът Mi Note и новият смартфон Redmi 2 според Counterpoint.
Като цяло китайският пазар, който е вторият най-голям за смартфони, продължава бавно да се свива след спада през предходното тримесечие. Counterpoint посочва, че продажбите са спаднали с 2% през второто тримесечие на 2015 г. спрямо същия период година по-рано, но се повишават с 4 на сто спрямо първото тримесечие на 2015 г.