Американският технологичен концерн Google разпространява без много шум новата версия на своите преносими умни очила Glass, насочени към компании в сектори като здравеопазване, производство и енергетика, пише Wall Street Journal, позовавайки се на източници, запознати със случая.
Новият модел е с извит дизайн, подобен на първата версия Explorer, но не включва тънката рамка. Вместо това има система за закрепване на мини компютъра към различни очила.
Google насочва новата версия единствено към бизнеса. Новата потребителска версия ще се появи най-малко след година, допълват източниците.
Google не планира да представи официално новата версия, уточняват още те, което е далеч от подхода ѝ към първата версия на очилата, която беше представена на специална конференция на компанията през 2012 г. Вместо това фирмата разпространява новото си устройство до софтуерни разработчици, за да създават програми, които да бъдат използвани за бизнес настройките на очилата.
Целта на Google е до есента компаниите вече широко да използват Glass, посочват източниците. Компанията не отговаря на запитването за коментар по случая.
Първоначалната версия на Glass, която се продаваше за 1500 долара, предизвика голяма реакция и притеснения за неприкосновеността на личния живот, тъй като чрез устройството потребителите могат да записват видео на публични места, без другите да забелязват това. Google спря да продава Glass през януари и директорите на компанията признаха, че устройството е било пуснато, преди да бъде готово за потребителите.
В края на 2014 г. Google е планирала да преправи потребителската версия, посочват източници, запознати с въпроса. Според тях компанията е купила и наела недвижими имоти в няколко градове, като планира да използва тези помещения за магазини, в които да продава умните очила. Около декември този план е изоставен, а екипът на Glass е преместен в изследователската лаборатория Google X.