Sony Corp оповести в четвъртък повече от троен ръст на нетната печалба за тримесечието от април до юни, подпомогната от силните продажби на звената за видеоигри и смартфони, предава МаrketWatch.
Нетната печалба на дружеството нарасна до 82,44 млрд. йени (665 млн. долара) от 26,80 млрд. йени година по-рано. Анализаторите, анкетирани от Nikkei, очакваха печалба от 50,50 млрд. йени.
Продажбите на Sony достигнаха 1,81 трлн. йени, надхвърляйки леко постигнатите година по-рано 1,8 трлн. йени.
След дългогодишното преструктуриране, водено от главния изпълнителен директор Казуо Хирай, Sony е по-малко зависима от ниския марж и губещото звено за потребителска електроника, като телевизори и мобилни телефони. Акциите на компанията поскъпнаха двойно за последната година на фона на признаците за обрат в представянето.
Sony вече се фокусира върху продажбите на сензори за изображение, които се използват в цифровите фотоапарати на смартфоните на гиганти, като Apple, Samsung и Xiaomi. Анализатори твърдят, че Sony, която вече заяви, че ще похарчи 210 млрд. йени, за да увеличи капацитета на звеното за сензори, може да се наложи да инвестира още повече, за да отговори на търсенето.
Sony заяви в четвъртък, че продажбите на подразделението за устройства, което включва и сензорите за изображения, са нараснали с 35% през тримесечието от април до юни.
Друг ключов стълб в преструктурирането на компанията е игровата конзола PlayStation 4, която надминава по продажби Xbox One на Microsoft Corp и Wii U на Nintendo. Продажбите на конзолата скочиха с 12% през миналото тримесечие.
В същото време бизнесът с мобилни телефони на компанията регистрира оперативна загуба от 22,9 млрд. йени през тримесечието. Ръководителят на отдела Хироки Toтоки заяви, че очаква допълнителни загуби на тази година, но планира да направи бизнеса печеливш отново от следващата фискална година, започваща през април 2016 г.