fallback

Apple Watch може да стане най-успешният дебютен продукт на Apple

От пускането на умния часовник на пазара компанията е доставила 2,5 млн. устройства до момента

12:13 | 02.06.15 г. 1
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор

Apple Watch се очертава като най-успешният продукт на Apple веднага след дебюта си, пише CNN.

След стартирането на продажбите на умния часовник през април Apple е получила 7 млн. поръчки и е доставила 2,5 млн. устройства до момента, сочи доклад на Global Equities Research.

Очаква се Apple да достави около 5 млн. бройки от Apple Watch до края на тримесечието, което е два пъти повече от очакваното от анализаторите, посочва Трип Чоудри, управляващ директор на Global Equities Research.

Това ще подобри дебютите на „новите категории“ продукти от миналото – iPod, iPhone и iPad.

Когато iPod беше пуснат в продажба през 2001 г, Apple продаде само 125 хил. бройки от него през първото му тримесечие на пазара. Шест години по-късно, когато се появи iPhone, продажбите за тримесечието достигнаха 1,1 млн. През първите три месеца след появата на iPad, компанията продаде 3,3 млн. бройки, а при Mac ситуацията беше още по-различна – само 50 хил. бройки.

В сравнение с дебюта на тези продукти, няма спор, че Apple Watch ще бъде най-успешният нов продукт на Apple. И все пак неговите продажби имат известно предимство – Apple Watch е първият потребителски продукт на Apple, който е пуснат в повече от една страна в рамките на един и същи ден.

Потребителите в девет страни имаха възможност да поръчат Apple Watch, като предварителните заяви започнаха да се приемат на 24-и април. Международните потребители трябваше да чакат седмици или месеци за първия iPhone и iPad.

Търсенето на часовници се очаква да стане още по-голямо през тази година поради две причини. Първата е, че колкото повече хора се сдобият с Apple Watch, толкова повече други ще искат да си купят такова устройство.

"Всяка седмица поне един собственик на Apple Watch показва своя часовник на около 15 до 20 души“, посочва Чоудри. Средно двама от тези приятели, колеги или непознати, ще си поръчат този продукт.

Втората причина е, че Apple продължава да насърчава корпоративните си продажби - ход, който започна миналата година със сключването на партньорство с IBM за създаването на софтуер за iPad.

Компании, сред които SAP, IBM, Oracle и Salesforce, разработват приложения за Apple Watch, които позволяват на служителите да следят продажбите и да организират срещите си. Докато компаниите пускат приложения за часовника, служителите нямат други избор освен да ги използват по време на работа, а не само у дома.

От друга страна Apple се опитва да смекчи очакванията на инвеститорите за часовника. Компанията ще постави Apple Watch в частта „Други“ в доклада за финансовите си резултати през тримесечието, където ще бъдат обединени с продажбите на iPod и Apple TV.

Въпреки това, ако продажбите на Apple Watch са толкова високи, колкото очаква компанията, можем да се обзаложим, че фирмата ще обяви точно колко бройки е продала.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 19:14 | 13.09.22 г.
fallback
Още от Хардуер виж още