Печалбата на Sony Corp. надхвърли оценките на анализаторите, след като компанията намали разходите в поделението си за телевизори и увеличи печалбите при игрите и финансовите услуги, съобщава Bloomberg. Оперативнaта печалба за годината до края на март се е удвоила на годишна база до 68 млрд. йени (569 млн. долара), показват предварителните данни на компанията. Анализаторите очакваха печалба от 47,2 млрд. йени.
Дружеството ще обяви окончателните си резултати за миналата фискална година и прогнози за текущата на 30 април.
Продажбите се покачиха с 5,7% до 8,2 трлн. йени (69 млрд. долара), надвишавайки февруарската прогноза на компанията. Нетната загуба се е свила до 126 милиарда йена (1,06 млрд. долара), в сравнение с очакваните 170 милиарда йени.
По-добрите от очакваното продажби на сензори и на конзолата PlayStation 4 също са допринесли за надвишаването на прогнозата, посочи говорителят на Sony Джордж Бойд.
Бизнесът с финансови услуги на Sony отчете намаление на провизиите, съобщиха от компанията в изявление. Sony Financial Holdings Inc. имаше оперативнa печалба от 170 милиарда йени през предходната финансова година - повече от всяка друга дивизия.
Преструктуриранетo предприето от главния изпълнителен директор на Sony Казуо Хирай се фокусира върху рентабилността вместо обема на продажбите, което подкрепи акциите на Sony. Компанията прогнозира, че ще повиши печалбата до март 2018 до най-високото ниво от две десетилетия насам, след като се пренасочва от персоналните компютри и телевизорите към конзолите за игри, забавленията и сензорите за изображения, използвани в камерите на смартфоните. Хирай през февруари прогнозира, че оперативната печалба на Sony ще достигне 500 млрд. йени в годината до март 2018 г. Това би било най-високото ниво от 1998 г. насам, когато печалбата бе подпомогната от MiniDisc плейърите и първият филм "Мъже в черно".
Според стратега за японски акции в BGG Partners Амир Анварзадех печалбата ще достигне тези нива тази година.