След доста трудна 2014 г. корейският производител на електроника Samsung очаква силни продажби за първите три месеца на годината. Очаква се, че при представянето финансовите резултати компанията ще отчете най-добри данни от средата на 2014 г., а с това и от три тримесечия насам.
В съобщението за пресата Samsung заяви, че оперативната печалба вероятно ще се свие с около 30 процента за първите три месеца на годината в сравнение със същия период на 2014 година.
Въпреки спада обаче Samsung надмина с това очакванията на анализаторите, като публикува оперативна печалба от около 5,9 трлн. вона, или 5,40 милиарда долара, през тримесечието, което е спад спрямо 8,5 трлн. вона година по-рано. Продажбите са в размер на около 47 трлн. вона, с 12 процента по-малко от 53,7 трлн. вона, отчетени година по-рано. Данните са предварителни; Samsung ще пусне окончателните си резултати по-късно този месец.
Печалбата в сезонно слабото първо тримесечие на практика е по-висока, отколкото в традиционно най-силното последно тримесечие, в което Samsung отчете печалба от 5,3 трлн. вона. Анализаторите очакват и силно представяне на поделението за чипове, което може да надмине резултатите на подразделението за мобилни телефони.
Корейската компания възнамерява да стане отново лидер на пазара на смартфони с новото поколение модели от висок клас и да изпревари отново американския си конкурент Apple. От петък новият флагман Galaxy S6 ще бъде в продажба, а анализатори и инвеститори очакват от него подобряване на бизнеса на цялата корпорация.
Прогнозата на Samsung сигнализира за шесто поредно тримесечие на спад на оперативната печалба, и подчертава колко силен е конкурентният натиск от страна на китайските конкуренти в ниския сегмент на пазара и от страна на iPhone на Apple във високия сегмент.
И все пак има признаци за възстановяване на корейския бранд на пазара на телефони. Две тенденции подчертават възстановяването - по-добрите от очакваните ранни записвания за новия телефон от висок клас Galaxy S6, както и силното търсене на микрочиповете.
Анализатори твърдят, че S6, който разполага и с изкривен настрани екран, осигурява така необходимата стилова свежест.
"Мисля, че причината Samsung да страда толкова през миналата година, бе, че компанията просто изглеждаше скучно", казва Питър Ю, анализатор в BNP Paribas, пред New York Times. Той посочи, че моделът Galaxy от 2014 г. се е различавал съвсем малко от версията от 2013 г.
„Когато става дума за телефони с Android, всичко сега изглежда по един и същи начин. Ако покриеш марката с ръка, трудно ще намериш разликата между китайските смартфони и смартфоните на Samsung".
Фактът, че сега S6 се откроява, помага на компанията да подобри продажбите в горния сегмент, където прави и по-голямата част от печалбата си. Но Ю казва също, че новата стратегия на Samsung с нейните модели от ниския или средния клас смартфони също може да помогне на компанията през тази година.
Още видеоматериали можете да намерите в сайта на телевизия Bulgaria on Air