Как един производител на смартфони може да се отличи на пазар, на който се предлагат почти еднакви черни устройства с подобни хардуерни спецификации?
Ако сте LG Electronics, отговорът включва повече цвят и едно малко хрумване, пише Wall Street Journal.
Миналата година южнокорейската компания, която е шестият в света производител на смартфони, без много шум пусна нова серия телефони, наречена AKA, рекламирайки я като „телефон с индивидуалност“.
По въпроса с персонализирането написаното може да се възприеме буквално – всеки един от четирите телефона си има собствен облик и представлява различна личност.
Жълтият носи името Eggy и „често се влюбва“, докато розовият е Yo-Yo и „е вечно на диета“.
Всяко от четирите устройства има по две анимирани „очи“, които мигат, стоят отворени или затворени, докато потребителят използва телефона.
Ходът на LG показва вярата на компанията в това, че производителите на смартфони не се конкурират толкова на база най-добър хардуер, а по-скоро търсят начини да достигнат до потребителите по по-нетрадиционни начини.
Всеки от телефоните от серията AKA разполага с малка пластмасова фигурка, която отговаря на индивидуалността на устройството. При заснемането ѝ се появява анимирана 3D версия на фигурката, която потребителят може да ползва, когато си прави селфита.
Функциите на телефона съвпадат с тези на много от конкурентните устройства в средния клас, а цената му е 350 долара без договор с оператор.
Компанията твърди, че AKA показва новата посока, в която тя е готова да поеме, след като акциите ѝ поевтиняха с 25% след последния си връх в началото на август миналата година.
LG не разкрива колко телефони от серията е продала в Южна Корея, където устройствата бяха пуснати за продажба в края на 2014 г., но коментира, че се радва на добри продажби и позитивни отзиви от потребителите.
Очевидно фирмата е достатъчно уверена в продуктите си, като се има предвид, че през следващите четири седмици ще започне да ги продава в Хонконг, Китай, Тайван, Турция, Тайланд и Сингапур.