Sony отправя предизвикателство към Google Glass, обявявайки пускането на Sony SmartEyeglass – умни очила, които могат да бъдат поръчани. Те са значително по-евтини, въпреки че са далеч от идеята за нещо елегантно, пише Cnet.
Това са първите умни очила на Sony, които излизат на пазара. От март месец те ще бъдат достъпни в САЩ, Великобритания, Германия и Япония на цени съответно от 840 долара, 520 паунда, 670 евро и 100 хил. йени.
Предварителните поръчки започват днес в Обединеното кралство и Германия.
Освен това джаджата ще се продава на бизнес потребители във Франция, Италия, Испания, Белгия, Холандия и Швеция. Умните очила имат прозрачен екран в лещите, така че потребителят да вижда функции, като електронна поща и уведомления, които плават пред очите му. Когато се свържат със смартфон, очилата могат да показват информация или да казват какво се случва с приложенията му.
SED-E1 извежда информацията само в зелен цвят. Батерията им издържа около 2 часа и 30 минути.
Въпреки че има много високотехнологични очила на пазара, най-известните до момента остават Google Glass. Те бяха едно от най-ранните устройства в сегмента, които дадоха тласък на тенденцията за правене на повече преносими устройства.
По-рано тази година Google обаче спря да ги продава. Те се предлагаха на цена от 1500 долара и бяха достъпни само в ограничени количества. Идеята на компанията никога не е била те да бъдат за масова употреба.