Sony обяви, че нетната годишна загуба на компанията вероятно ще бъде по-малка от досегашните прогнози, след като съкращаването на разходите и по-високите от очакваните продажби на сензори за изображения и на PlayStation конзоли за видеоигри са подкрепили оперативната печалба през третото тримесечие, съобщава Ройтерс.
Фирмата за потребителска електроника обяви днес предварителни резултати, които показват, че оперативната й печалба се е удвоила до 178,3 млрд. йени (1,52 млрд. долара) през тримесечието октомври-декември, а продажбите са нараснали с 6 процента до 2,56 трлн. йени.
Това е доста над очакванията на анализаторите за оперативна печалба от 96,6 милиарда йени и продажби за 2,38 трлн. йени, според данни на Thomson Reuters.
Sony прогнозира нетна годишна загуба от 170 милиарда йени, което е под прогнозата от октомври миналата година за нетна загуба от 230 милиарда йени. Настоящата финансова година приключва на 31 март.
Компанията, която е в разгара на преструктуриране, ще обяви "нова бизнес стратегия" на 18-ти февруари.
След като загуби почва под натиска на по-напористите Apple и Samsung, Sony разчиташе на своите игри и устройства, за да компенсира частично слабостта в подразделението си за мобилни телефони.
Забавените продажби на смартфони в Азия може да изведат мобилното подразделение на оперативна загуба от 215 млрд. йени – над октомврийската прогноза за 204 млрд. йени.
Компанията също така заяви, че планира да съкрати 2100 работни места в подразделението до края на следващата фискална година през март 2016 г., включително около 1000 съкращения, които вече бяха обявени.