fallback

Японските производители на телевизори се оттеглят от някои чужди пазари

Те не успяват да се справят с конкурентите от Южна Корея и Китай

12:28 | 04.02.15 г.

Японски компании, произвеждащи телевизори, обявиха във вторник, че се оттеглят от задграничните пазари, на които не успяват да се справят с конкурентите от Южна Корея и Китай, пише Wall Street Journal.

Изправени пред нарастващата конкуренция по отношение на цените и спецификациите, японските производители на телевизори, които дълго време бяха световен лидер на пазара, сега се нареждат на трето място. За да се справят със спада в продажбите, те се фокусират върху висок клас модели и се прегрупират на вътрешния си пазар, където все още имат водеща позиция.

„За японските производители конкуренцията на международните пазари е станала толкова силна, че тези пазари не са печеливши за тях“, твърди Хироми Ямагучи, анализатор от Euromonitor.

Sharp разкри във вторник, че е продала 1,74 млн. телевизора по света в периода октомври-декември 2014 г. Това е с около една пета по-малко от година по-рано, когато през същия период продажбите им достигат 2,18 млн. Компанията прогнозира, че за фискалната година, приключваща на 31-ви март, ще има нетна загуба в размер на 30 млрд. йени (255 млн. долара).

Sharp заяви, че планира да намали обхвата на продажбите си в САЩ, след като ограничи производството на телевизори в Европа миналата година. Но компанията заяви, че смята да разшири своите предложения в Япония.

"Откакто позицията на Sharp в Япония и САЩ стана различна, се наложи да приложим различен подход и вярвам, че това е правилната стратегия“, заяви президентът на Sharp Коко Такахаши.

Panasonic обяви, че очаква седма поредна годишна загуба на бизнеса си с телевизори през тази фискална година. Главният финансов директор Хидеаки Кавай заяви, че фирмата смята, че подразделението скоро ще се върне към печалбата.

Продажбите на телевизори на Panasonic спаднаха до 148,6 млрд. йени през тримесечието от октомври до декември, от 159,9 млрд. йени година по-рано. Компанията отчете оперативна загуба в размер на 5,4 млрд. йени от бизнеса си с телевизори.

В понеделник Panasonic обяви, че е спряла да прави телевизори в Китай заради забавянето на ръста на пазара и голяма ценова конкуренция. Кавай коментира, че компанията оценява и бизнеса си в САЩ. По думите му Япония и Европа ще останат важни пазари за фирмата.

Третият японски производител на телевизори Toshiba миналата седмица обяви, че през март спира производството на телевизори в Северна Америка. Вместо това ще даде лиценз за бранда на тайванската Compal Electronics.

Toshiba заяви, че нейните усилия за намаляване на разходите и фокусиране върху по-големите и умни телевизори не са показали успех. Подразделението за телевизори на компанията отбеляза 8% спад в продажбите в деветте месеца до декември. За същия период то отчита 63,5 млрд. йени загуба.

Телевизионният бизнес на Sony, който имаше загуби в размер на 7 млрд. долара през последното десетилетие, е на път да отчете печалба за фискалната година, твърдят от компанията. Въпреки че Масаши Имамура, който оглавява подразделението, го описва като основен бизнес на компанията, анализаторите твърдят, че последният ход за отделяне на подразделението може да се окаже прелюдията към продажбата му.

Към 2011 г. японските брандове бяха отговорни за 35% от глобалните продажби на телевизори, в сравнение с 33% на най-близките им конкуренти от Южна Корея според DisplaySearch. Миналата година южнокорейските и китайските марки достигнаха съответно 38% и 23% пазарен дял, докато Япония имаше едва 20%.

На вътрешния пазар обаче японските фирми са отговорни за около 90% от продажбите на телевизори.  

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 02:42 | 14.09.22 г.
fallback
Още от Хардуер виж още