Корейският електронен концерн Samsung Electronics Co представи в четвъртък сигнали, че най-лошото за мобилното му поделение е може би в миналото, след като компанията започна да залага повече на чиповете и на по-евтините смартфони, за да стимулира възстановяването на печалбата.
Samsung заяви, че през четвърто тримесечие печалбата пада до 5,35 трлн. вона (4,9 млрд. долара), което е спад от 27% спрямо година по-рано, когато тя бе в размер на 7,3 трлн. вона, и маркира така четвърто поредно тримесечие на спад. Въпреки това намалението е по-ниско от очакванията на пазара. Оперативната печалба на мобилното подразделение падна с 64%, пише Тhe Wall Street Journal.
Компанията надмина прогнозите не заради подобряването на своя бизнес с мобилни телефони, но най-вече благодарение на стабилното представяне на останалия си бизнес, като чиповете за памет и дисплеите.
Анализатори твърдят, че Samsung е под огромен натиск да задържи своя пазарен дял, като залага много на началото на продажбите на следващия флагман от висок клас Galaxy S6, който ще бъде представен вероятно през март.
„Мисля, че след като компанията научи тежък урок, ние ще видим значително подобрение по отношение на дизайна, качеството на изработката и на спецификациите... Въпросът сега е дали това е достатъчно", казва анализаторът на Maybank Kim Eng Уорън Лау, цитиран от Ройтерс.
Делът на мобилния бизнес в оперативната печалба на компанията пада от почти 70% през 2013 г. до 58% през 2014 г.
Въпреки това Samsung успява да направи важна крачка към възстановяването на мобилната дивизия, увеличавайки маржа на печалба до 7,5%. Това е далеч от маржа от почти 20%, на който компанията се наслаждаваше преди няколко години, но е подобрение спрямо показателя през предишното тримесечие, когато бе в размер на 7,1%.
Samsung заяви, че продажбите ѝ на Galaxy Note 4, флагманът ѝ сред големите устройства, който е с диагонал от 5,7 инча, са между 72,2 млн. и 75,1 млн. бройки, потвърждавайки очакванията на анализаторите, че Apple, който е предал рекордните 74,5 млн. броя iPhone през същото тримесечие, наваксва изоставането си от Samsung.
Приходите падат с 11% на годишна база до 52,7 трлн. вона, докато оперативната печалба се свива с 36 на сто до 5,3 трлн. вона – в съзвучие с обявените от Samsung очаквания по-рано през месеца.
Признаците за стабилизиране: