fallback

Apple с най-висока тримесечна печалба на публична компания в историята

Технологичният концерн разби всички очаквания на Wall Street, акциите се изстреляха с над 6%

08:27 | 28.01.15 г.
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор

Успехът на iPhone 6 донесе на Apple рекордни резултати по време на коледните празници. Печалбата за последното тримесечие достигна 18 млрд. щатски долара – нито едно американско публично дружество не е печелило толкова за едно тримесечие. За Apple това представлява скок от над 38% на годишна база, пише WSJ. Това е повод за радост и за акционерите. През април Apple ще „помисли“ за актуалната програма за дивидентите. С други думи – задават се програми обратно изкупуване на акции и изплащане на дивиденти. 

Приходите от продажби за изтеклото в края на декември първо фискално тримесечие са нараснали преди всичко заради това с почти 30 на сто до 74,6 млрд. долара.

Това е най-стабилният ръст за Apple от второто фискално тримесечие на 2012 г., когато приходите скочиха с 59 процента, показват данни на Bloomberg. Базираната в Купертино компания прогнозира, че силното представяне ще продължи, като предсказа, че приходите ще се увеличат с най-малко 14 на сто през първото тримесечието, което приключва през март. Главният изпълнителен директор Тим Кук заяви още, че Apple ще започне с доставките на Apple Watch от април, като това е първата нова категория за компанията, откакто през 2010 г. дебютира iPad. 

Резултатите, съчетани с датата за пускането на Apple Watch, подчертаха, че Кук все още разполага с лостове за постигане на растеж. Дори при годишни приходи от над 182 млрд. долара и с пазарна капитализация от над 635 млрд. долара, Apple все още успява да се разширява по-бързо от други технологични компании, много от които вече отчитат спадащи едноцифрени темпове на растеж.

Данните ясно надминаха очакванията на анализаторите, в следборсовата търговия книжата скочиха с 6,7%, след като приключиха сесията на цена от 109,13 долара. Инвеститорският ентусиазъм към новите продукти на Apple помогна за това през ноември акциите да достигнат рекорд, като за кратко пазарната капитализация на компанията се повиши до над 700 млрд. долара.

Фискалното първо тримесечие бе насърчено преди всичко от телефоните с големи екрани iPhone 6 и 6 Plus, като продажбите им се повишават с 46% до 74,5 милиона броя, надминавайки средната прогноза на анализаторите за 64,9 милиона броя. Този брой превишава общите продажби на iPhone за цялата 2011 г. от 72,3 милиона броя, показват данни на Bloomberg.

Apple отдавна се противопоставяше на тенденцията за телефони с големи екрани. Сега двата модела на iPhone 6 със значително по-големи дисплеи се радват на огромно търсене. „Apple продаде толкова iPhone, колкото успя да произведе“, каза Тим Кук пред CNBC. 

По време на телеконферентен разговор с анализаторите той описа търсенето на телефоните като „спиращо дъха“. По 34 000 апарата са били продавани на час, 24 часа на ден, месец след месец. И така, накрая продадени са били 74,5 млн. броя телефони, след 51 млн. броя година по-рано, пояснява Кук.

Продажбите са особено стабилни в Китай, където приходите са скочили с цели 70%, тъй като компанията работи целенасочено за разширяване на бизнеса в страната. Кук заяви, че Apple ще открие нови 25 магазина в страната в рамките на две години.

Една от причините за успеха на Apple в Китай е партньорството с China Mobile, най-големият мобилен оператор в страната и света. 

Китайската Нова година, която се посреща през февруари, може да даде нов тласък на бизнеса на Apple.

„Ние набираме силна инерция в Китай", заяви главният оперативен директор Лука Местри в интервю за Bloomberg. „Китайската Нова година е много важна част от цикъла в Китай, така че ние се надяваме да се възползваме от това".

В Северна и Южна Америка продажбите са нараснали с 23%, а приходите в Европа са скочили с 20%, показват данните на Apple.

Силата на щатския долар се оказа предизвикателство за концерна на някои места, като Русия, където през тримесечието компанията за кратко преустанови онлайн продажбите си. Резултатът можеше да е още по-висок, ако силният долар не бе оказал влияние за продажбите в чужбина, поясни още Кук.

Продажбите на iPad са спаднали с 18% до 21,4 милиона броя през тримесечието, докато продажбите на Mac са нараснали с 14 процента до 5,5 млн. единици. Apple се опитва да насърчи продажбите на таблетите си чрез съюзяването си с International Business Machines Corp., за да се създадат повече бизнес приложения за iPad и Iphone, включително 12 приложения през това тримесечие. Apple също така се подготвя за представянето на iPad с по-голям дисплей през тази година, съобщи Bloomberg News.

Компанията заяви още, че нейната нова цифрова платежна услуга Apple Pay също показва обещаващи резултати след пускането ѝ на пазара през октомври. С Apple Pay вече се харчат два от всеки три долара, похарчени чрез услугата за безконтактни плащания с мобилни телефони в трите основни мрежи за кредитни карти, твърдят от компанията.

Сега иде ред на Apple Watch, чиято основна версия според  Apple ще струва 349 долара. Устройството трябва да се свърже с iPhone, за да работи, и има правоъгълен сензорен екран. Джаджата има датчици за измерване на пулса и други функции за проследяване на здравното състояние, като например брой изгорени калории.

 

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 10:06 | 12.09.22 г.
fallback
Още от Хардуер виж още