fallback

В Китай се купуват повече телефони iPhone, отколкото в САЩ?

Очаква се скоро Apple да обяви, че китайският пазар е надминал американския по продажби на един от ключовите ѝ продукти

11:36 | 26.01.15 г.
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор

Очаква се тази седмица Apple да обяви, че за първи път в историята си е продала повече смартфони iPhone в Китай, отколкото в САЩ. Това се е случило през миналата година и показва промените, настъпващи на пазара на телефони, пише CNBC.

Анализаторите очакват, че американската технологична компания е достигнала повратна точка в продажбите на iPhone след като разшири предлагането му в Китай през 2014 г., сключвайки сделка с China Mobile – най-големия мобилен оператор в азиатската страна, и след пускането на пазара на последния си смартфон – iPhone 6 в Китай през октомври.

Нарастването на пазарния дял на iPhone в Китай се случва в момент, в който лидерът на пазара на смартфони Samsung, отбелязва по-слаби резултати, а на пазара набират сили местни компании, предлагащи значително по-евтини продукти, като Xiaomi.

През 2013 г. главният изпълнителен директор на Apple Тим Кук заяви, че очаква Китай да надмине САЩ като източник на приходи за компанията. Iphone носи повече от половината от продажбите на Apple и още по-голям дял от нейната печалба.

Анализаторите от UBS прогнозират, че Китай носи 36% от продажбите на iPhone през последното тримесечие, докато САЩ са отговорни за 24 на сто от продажбите. По време на същия период миналата година 29% от смартфоните на Apple бяха продадени в САЩ, а 22% - в Китай, посочва от UBS.

Според Бен Баджарин, анализатор на Creative Strategies китайският пазар е източник на оптимизъм за Apple, а потенциалът за развитие в азиатската страна е по-голям от този в САЩ.

Експертът смята, че в Китай са продадени с 2 млн. повече устройства iPhone през тримесечието, отколкото в Северна Америка. По думите му пускането на Apple Watch в Китай през следващите месеци вероятно ще доведе до създаването на лоялност сред клиентите на компанията, които за първи път купуват нейни продукти.

Въпреки че китайският пазар на мобилни устройства е по-голям и се развива по-бързо от този в САЩ, Apple среща редица предизвикателства на него – от наличието на нови бързо развиващи се конкуренти до регулацията от страна на китайското правителство. Пускането на пазара на последния iPhone беше отложено с почти цял месец заради продължилото по-дълго оценяване от страна на властите.

Китай става все по-важна страна за Apple, но това не означава, че iPhone е толкова ключов продукт в страната, колкото е в САЩ. По-евтините устройства, повечето от които използват операционната система Android на Google, все още доминират китайския пазар.  

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 13:16 | 09.09.22 г.
fallback
Още от Хардуер виж още