Датският потребител на висок клас електроника Bang & Olufsen намали прогнозата си за печалбата си през настоящата фискална година. Като причина за това тя посочи проблемите с доставките, които са довели до нарушения в разпространението на някои от основните ѝ продукти, пише Wall Street Journal.
Въпреки че наскоро компанията обяви, че търсенето на новите ѝ телевизори и озвучителни системи през второто фискално тримесечие продължава да бъде силно, проблемите с доставките на новите продукти са оказали влияние върху разходите и маржа на печалбата.
Фирмата обяви, че очаква през фискалната 2014-2015 г. да отчете оперативна загуба, въпреки че преди това очакваше подобрения в печалбата преди лихви и данъци.
Новината се отрази на акциите на компанията. В ранната търговия в Копенхаген цената им спадна с 8%, а през последните шест месеца спадът е с близо 50%.
Същевременно Bang & Olufsen се бори с ожесточената конкуренция на все по-пренаселения пазар на потребителска електроника, на фона на забавянето на растежа в Европа и спада в продажбите на луксозни стоки.
Под ръководството на главния изпълнителен директор Туе Мантони, който се присъедини към компанията през 2011 г., тя започна разширяване на бизнеса си, включително създаде марката B&O Play, която предлага по-евтини продукти.
В същото време Мантони обеща да действа по-агресивно, за да се справи с конкуренцията на Samsung и Sony на пазара на луксозни телевизори. По-рано тази година датската компания пусна телевизора Beovision Avant, струващ 8000 долара.
Мантони работи по изпълняването на шестгодишен план, който включва затваряне на магазини и намаляване на зависимостта от Европа, която е основен източник на приходи на компанията.
Фирмата обяви, че продажбите на продуктите на B&O Play чрез трети лица са се увеличли с 36% през второто тримесечие спрямо година по-рано, а сега представляват 42% от общите му продажби. Bang & Olufsen твърди, че е възможно този бизнес да продължи да расте.
Компанията очаква през второто ѝ фискално тримесечие приходите ѝ да намалеят с 8 на сто, в сравнение със същия период миналата година. Тя отчита само 1% увеличение през първото тримесечие, когато продажбите бяха засегнати от спад в автомобилния ѝ бизнес. Тя произвежда озвучителни системи за луксозни автомобили.
Загубата преди лихвите и данъците се очаква да достигне 90 до 100 млн. датски крони (14,8 до 16,5 млн. долара), посочват от компанията.