fallback

Китайската Xiaomi преговаря за ново финансиране от 1 млрд. долара?

Сред инвеститорите са All-Stars Investment, руската DST Global и сингапурският държавен инвестиционен фонд GIC, съобщава WSJ

09:32 | 22.12.14 г.
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор

Xiaomi Corp. води преговори за набирането на 1 млрд. долара в последния си засега кръг на финансиране, който би оценил бързо развиващия се китайски производител на смартфони на повече от 45 милиарда долара и ще направи фирмата един от най-ценните технологични старт-ъпи в света, твърди източник, запознат с въпроса, пред Wall Street Journal.

Финансиращият рунд, който може да бъде затворен още в понеделник, се ръководи от All-Stars Investment, технологичен инвестиционен фонд, управляван от бившия анализатор в Morgan Stanley Ричард Джи, казва източникът. Други участници във финансирането са руската инвестиционна компания DST Global и сингапурският държавен инвестиционен фонд GIC, които вече са акционери в Xiaomi.

Yunfeng Capital, фирма за дялов капитал, свързана с изпълнителния председател на Alibaba Group Holding Ltd. Джак Ма, също участва в кръга, казва източникът. Лицето отказва да назове колко акции ще се продадат в последния рунд. Говорител на Xiaomi отказва да коментира темата.

Едва в началото на ноември приключи предният рунд на финансиране в размер също на 1 млрд. долара, който повиши оценката на компанията до над 40 млрд. долара.  

Оценка от над 45 млрд. долара би подредила Xiaomi над повечето други технологични старт-ъпи в Азия и Силициевата долина. По-рано през този месец китайският интернет гигант Baidu Inc.  заяви, че е постигнал споразумение да закупи дял в американската услуга за споделяне на пътувания Uber Technologies Inc., като с това оценката на старт-ъпа надмина 41 млрд. долара.

Силният ръст на оценката на Xiaomi през последните години показва колко високи са очакванията към концерна, тъй като компанията разширява дейността си извън Китай, най-вече към развиващите се пазари, където има голямо търсене за евтини смартфони.

Самата Xiaomi използва бюджета си, за да осъществява инвестиции. Само преди няколко седмици компанията придоби дял от Misfit, старт-ъп от Сан Франциско, който произвежда носими устройства. Въпреки че е изправена пред силна конкуренция от страна на FitBit, Misfit е представена в повече от 21 000 търговски обекта в 50 държави. Устройството ѝ се отличава от останалите, защото може да се носи като медальон или като гривна. Освен това се радва на дълъг живот на батерията и е водоустойчиво.  

Въпреки бързия напредък на пазара на смартфони и високата оценка, все още резултатите на китайския производител са скромни. За 2013 г. Xiaomi отчита печалба от 56 млн. долара. 

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 23:40 | 12.09.22 г.
fallback
Още от Хардуер виж още