fallback

Търсенето на компютри покачи печалбата на Lenovo c 19%

Ръстът на продажбите в Европа е компенсирал напълно спада в Китай, съобщи най-големият производител на компютри в света

09:39 | 06.11.14 г. 3

Нетната печалба на Lenovo Group Ltd за тримесечието до края на септември се е покачила с 19%, благодарение на нарастващите продажби както на персонални компютри, така и на смартфони, предава The Wall Street Journal.

Най-големият производител на компютри в света по обем на доставките оповести нетна печалба от 262 млн. долара за периода от 220 млн. долара година по-рано. Резултатът до голяма степен остана в съответствие с очакванията на анализаторите.

Приходите на дружеството обаче останаха под прогнозите на анализаторите, нараствайки със 7% до 10,48 млрд. долара от 9,77 млн. долара в периода юли-септември 2013 г.

Lenovo заяви, че приходите в Китай, най-големия му пазар, са спаднали с 2% през тримесечието спрямо година по-рано. Въпреки това постъпленията в Европа са се покачили с 33%, компенсирайки изцяло забавянето в Поднебесната империя.

Доставките на смартфони на компанията са нараснали с 38% спрямо година по-рано. Приходите от звеното за мобилни устройства, което включва също така таблетите, обаче са отстъпили с 6 на сто.

Главният изпълнителен директор на компанията Ян Юенцин заяви в интервю, че по-лошият резултат на звеното за мобилни устройства въпреки растежа на доставките се дължи отчасти на факта, че много от телефоните, доставени до края на тримесечието, все още не са били отчетени.

Пред Lenovo стои предизвикателството да интегрира две предприятия, закупени наскоро. Преди седмица компанията обяви, че ще похарчи 2,91 млрд. долара за придобиването на Motorola Mobility от Google Inc, а по-рано през октомври постигна сделка за 2,1 млрд. долара, за да купи бизнеса със сървъри на International Business Machines (IBM).

Китайската компания закупи бизнеса с персонални компютри на IBM през 2005 г. Впоследствие Lenovo изпревари Hewlett-Packard, за да се превърне в едноличен световен лидер в производството на компютри през миналата година. След като обаче световният пазар PC се пренасити, Lenovo бе принудена да търси нови източници на растеж чрез разширяване на усилията при смартфоните и сървърите.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 01:08 | 12.09.22 г.
fallback
Още от Хардуер виж още