И през четвъртото, последно тримесечие за фискалната си 2014 г., което приключи на 27 септември, Apple успя да бие очакванията на пазара, както и своите собствени очаквания, по отношение на приходи, печалба, печалба на акция. Дори и продажбите на iPhone и Mac надминаха очакванията, а по-слаби от очакваното са само продажбите на таблетите iPad, предава Bloomberg.
Компанията отчете приходи от продажби в размер на 42,1 млрд. долара, което представлява ръст от 12% на годишна база, и нетна печалба от 8,5 милиарда долара (нарастване от 13%).
Печалбата на акция възлиза на 1,42 долара, докато анализатори очакваха тя да е в размер на 1,31 долара. Брутният марж е 38%, а Apple залагаше на 37 до 38%. В следборсовата търговия книжата поскъпнаха с 1,4%.
Това е най-доброто септемврийско тримесечие за Apple в корпоративната история на компанията. В по-голямата си степен успехът се дължи на така или иначе най-големия източник на приходи, който сега „е в нови дрехи“, а именно - новите модели iPhone 6 и iPhone 6 Plus, при това въпреки факта, че те бяха пуснати за продажба в самия край на отчетния период. Тези устройства продължават да се продават като топъл хляб. През отчетното тримесечие iPhone „е отговорен“ за 56% от всички приходи на концерна.
За тримесечието Apple е успял да продаде цели 39,27 милиона броя от смартфоните си iPhone след 33,79 млн. броя година по-рано. Така се оказва, че продажбите на iPhone за тримесечието са с близо 6 млн. броя повече спрямо същия период на 2013 г. Анализатори очакваха Apple да успее да продаде 37,8 млн. броя от устройството. В средата на септември на пазара излязоха новите модели, които постигнаха нов рекорден успех с 10 млн. продажби в рамките на първите три дни.
Но може би истинската изненада са продажбите на компютрите Mac, които отчитат най-доброто си тримесечие въобще с продадени 5,52 млн. единици при очаквания за 4,85 милиона броя продажби. Така се оказва, че компанията има повече приходи от продажбите на Maс, отколкото на iPad (16% спрямо 13%, от общите приходи).
По отношение на таблетите Apple не успява да се справи добре, като продажбите на iPad са спаднали до 12,3 милиона броя от 14,1 милиона преди година. Причината е и цялостното охлаждане на интереса на потребителите към този сегмент, както и липсата на нови модели в продуктовата палитра от близо година. Припомняме, че новите iPad Air 2 и iPad mini 3 бяха представени преди броени дни, а резултатите от продажбите им ще бъдат отразени през следващото тримесечие.
Apple очаква дори още по-добро декемврийско тримесечие с рекордни приходи в диапазона между 63,5 и 66,5 млрд. долара. Очаква се да бъдат постигнати впечатляващи резултати предвид празничния период и обновяването на iPhone, iPad и Mac през последните седмици. Очаква се брутният марж да се покачи от 37,5 на 38,5 на сто.