Главният изпълнителен директор на Apple Inc Тим Кук нарече пускането на пазара на iPhone 6 и 6 Plus през уикенда "най-добрият пазарен старт досега". Но може би той прибърза с похвалите, пише Bloomberg.
Само три дни, след като обяви, че компанията е продала рекордните 10 милиона нови телефона през уикенда на откриването, Кук е изправен пред множество проблеми, свързани с мобилните телефони с по-голям екран.
Компанията прекрати новата актуализация на мобилния софтуер, наречена IOS 8.0.1, след като програмата е причинила загуба на покритието за клетъчната услуга в сряда при редица клиенти, и обеща да оправи проблема скоро.
“Чакай една седмица пред магазин на Apple, купи си там iPhone 6 plus за торба с пари, актуализирай с iOS 8.0.1 и превърни своя iPhone в iPod”, коментира потребител в Twitter.
Като цяло потребителите на Apple изглеждат недоволни от новата операционна система. Редица популярни приложения като Facebook и Dropbox работят на новата система по-нестабилно, отколкото на iOS 7.
Десетки потребители пък критикуваха в социалните медии новия iPhone 6 Plus, като заявиха, че той може да се огъва, ако се седне на него, или ако върху него се упражни достатъчно натиск.
Тези дефекти помрачават иначе внимателно подготвяната хореография при представянето на продуктите на Apple и могат да дамгосат управлението на Кук. Изпълнителните директори на базираната в Купертино, Калифорния, компания от месеци тренират представянето на новите Iphone, преди те най-накрая да дебютират на 9 септември. Устройствата предизвика нова истерия на търсенето, като предварителните поръчки надминаха 4 млн. броя, рекордни продажби през уикенда (над 10 млн. броя) и процъфтяващ сив пазар за смартфони в Китай и на други места.
Сега представянето на iPhone 6 и 6 Plus е помрачено и припомня за инциденти, с които изпълнителният директор се сблъсква по време на други дебюти на продукти. През миналата година на Кук му се наложи да се извини за политиките за гаранцията и ремонта на iPhone в Китай, след като компанията се сблъска с масови критики от страна на държавните медии заради обслужването на клиентите. През 2012 г. Кук също така заяви, че съжалява за неправилното функциониране на софтуера за картографиране на Apple, който бе обвиняван за подаване на погрешни посоки и неточни местоположения.
"Иска ми се Тим Кук да се справя по-добре с тези неща", заяви Джейсън Ночимсън, 34 годишен собственик на iPhone 6, който е прекарал два часа и половина на клиентската телефонна линия за поддръжка на Apple, след като е свалил обновяване на софтуера вчера и е констатирал, че не може да приема и осъществява обаждания. "Притесних се, че от училището на дъщеря ми ще ми се обадят днес, а аз нямаше да бъда в състояние да им отговоря".
Apple заяви в изявление по електронната поща, че е измислил ново решение за потребителите на iPhone 6, които са загубили гласовата услуга или други функции. Потребителите могат да преинсталират предишната версия на IOS, за да се възстанови функционалността, а Apple планира да пусне нова версия на операционната система, iOS 8.0.2, в следващите няколко дни.
"Извиняваме се за голямото неудобство за потребителите ни", се казва в изявлението на Apple.
Продажбите на ключовия продукт iPhone