Заради неочаквано слаби продажби на смартфони корейският електронен концерн Samsung Electronics записва по-ниска печалба за тримесечие за първи път от близо три години.
Нетната печалба през второто тримесечие се свива с 19,6% на годишна база, заяви най-големият по продажби производител на мобилни телефони в света в четвъртък. Южнокорейската компания обосновава това с лошото управление на складовите наличности, жестоката конкуренция и скорошното силно поскъпване на националната валута, което оскъпява продуктите на Samsung в чужбина.
Оперативната печалба в мобилния бизнес, който е основният източник на приходи за групата, се свива с 30% заради засилената конкуренция от страна на Apple, както и на цял набор от по-евтини производители на телефони с Android. Спадът напомня за бизнес развитието на Samsung през 2011 г., когато смартфон серията Galaxy все още не беше толкова популярна, колкото е днес.
"Като се има предвид все по-силната конкуренция за парче от световния пазар в индустрията, перспективите за растеж остават неясни", заяви Samsung в изявление. Втората половина на годината „ще остане предизвикателна", тъй като доходността на мобилния бизнес може да пострада поради разрастващата се конкуренция за цени и продукти.
Според анализатори на Samsung не му остава друг избор, освен да намали цените на смартфоните си, пише Wall Street Journal. Клиентите имат все по-малко причини за това да плащат два или три пъти повече за телефон от Galaxy серията, при положение, че евтини телефони, произведени в Китай, имат същата функционалност.
Samsung може би трябва да постави по-голям акцент върху пускането на пазара на смартфони с цена под 200 долара. В същото време групата трябва да се опита да произвежда своите хай-енд телефони по-ефективно и на по-ниска себестойност, твърдят експерти.