iPhone е едноличен лидер по продажби в портфолиото от продукти на Apple. Това е истинската машина за пари на калифорнийската компания. В последните три месеца обаче продажбите на преобърналия индустрията смартфон леко се задъхват. В началото на миналата седмица от компанията обявиха, че са пласирали 35.2 милиона бройки от устройството за последните три месеца, генерирайки нетна печалба в размер на 7.7 млрд. долара – горе-долу колкото очакваха анализаторите от Уолстрийт. Числата не са особено изненадващи, пише Bloomberg Businessweek, тъй като в момента се намираме в най-слабия период от годината на Apple. Всички очакват новото поколение на iPhone, което трябва да излезе през есента, а еуфорията от дебюта на последната генерация на смартфона вече е утихнала. Последният финансов отчет на компанията до голяма степен ни помага да разберем какво са намислили от Apple през есента. От компанията не изнасят никаква официална информация за новите си продукти, но обявяват, че са поръчали на анализатори прогноза за следващите три месеца до края на септември, от която става ясно, че компанията ще прибере приходи от около 37-40 млрд. долара. Всичко това според експерти означава, че Apple измества фокуса от лансирането на нов iPhone през септември, което със сигурност би било съпроводено с много по-голям скок в продажбите. Анализатори откриват знаци за планирана голяма премиера от Apple преди края на годината. В началото на миналата седмица The Wall Street Journal написа, че от компанията са помолили доставчиците си да подготвят между 70 и 80 милиона iPhone устройства, което е значително повече от поръчаното през миналата година, когато излязоха iPhone 5S и iPhone 5C. Друг положителен знак е, че Apple продава повече телефони в Китай, откакто подписа договор с най-големия мобилен оператор в света China Mobile. Специалисти от консултантската къща Baird Equity обявиха, че са направили изследване на резултатите от търсенето в интернет платформи от китайски потребители, които са показали значителен ръст в интереса към iPhone спрямо миналата година по това време. Разбира се, търсенето в интернет не кореспондира напълно с продажбите, но можем да се обзаложим, че Apple не се оплаква от лудия интерес на китайците към iPhone 6, пише още Bloomberg Businessweek. Бизнесът с компютри Mac също има добри изгледи. За последните три месеца от Apple са продали 4.4 милиона продукта с марката Mac, което е по-добър от очаквания резултат. Ръстът в продажбите е особено забележим, имайки предвид, че цялостният пазар на персонални компютри в света продължава да се свива. Лошите новини? Ipad. През второто тримесечие от Apple са продали 13.2 милиона нови таблета, за разлика от 14.6 милиона бройки за същия период на миналата година. “Продажбите на iPad изпълниха очакванията ни, но установихме, че те не успяха да изпълнят тези на част от вас,” заяви главният изпълнителен директор на Apple Тим Кук на инвеститори, оправдавайки се с проблем с доставките и лошото състояние на американския и европейските пазари. Според Кук най-важното нещо за Apple е потребителите на iPad да са доволни от продукта. На срещата си с инвеститори Кук се концентрира и върху корпоративния пазар. Apple контролира част от него, но ръководството на компанията не е доволно от броя на компаниите, които използват таблети Apple. Според Кук наскоро сключената сделка с IBM ще помогне за създаването на по-добри приложения, които ще са от полза на бизнеса, което пък, от своя страна, ще стимулира компаниите да сключват повече сделки с Apple. “Мисля, че трябва да правим повече неща, за да привличаме вниманието на бизнеса,” казва Кук. “Мисля, че вече работим по нещо, с което ще постигнем това.” Като цяло, пазарът на таблети е немощен в последно време. Експерти смятат, че това се дължи на все по-бързите смартфони с все по-големи и по-добри екрани, които буквално обезсмислят покупката на таблет. Когато и да представи новия iPhone, Apple най-вероятно ще заложи на по-голям размер и по-мощен процесор спрямо iPhone 5S. Това е добре за Apple, тъй като компанията се опитва всячески да навакса пазарен дял спрямо Samsung. Лошите новини са за iPad, тъй като кой би имал нужда от таблет, при положение че вече разполага с голям и бърз смартфон в джоба си. Истината е, че Apple никога не е била особено сантиментална към продуктите си и при всеки удобен случай буквално би убила свое устройство за сметка на друго само за да спечели повече.
fallback
iPad затъва, а новият iPhone само би му помогнал
Apple може да жертва своя таблет заради битката си със Samsung, смятат експерти
14:40 | 27.07.14 г. 1напиши коментар
fallback
Още от Хардуер виж още