Предназначените за диабетици умни лещи, които Google представи като концептуален проект в началото на годината, скоро ще бъдат пазарна реалност. Технологичната омпания е сключила споразумение с швейцарската фирма Novartis, с която да разработят умните лещи, съобщава Financial Times.
Novartis, която е една от водещите световни фармацевтични компании, съобщи, че подразделението ѝ за грижа за очите Alcon ще разработи и комерсиализира технологията на „умните лещи” на Google като част от лицензионен договор.
“Очакваме с нетърпение да работим заедно с Google, за да внедрим съвместно техните напреднали технологии и нашите дълбоки познания в биологията, за да гарантираме непосрещани досега медицински нужди”, казва Джо Хименес, изпълнителен директор на Novartis.
Припомняме, че Google показа прототип на лещите през януари и заяви, че се надява технологията да трансформира начина по който диабетиците следят заболяването си.
Лещите се базират на безжичен чип и миниатюрен глюкозен сензор, вграден между два пласта от мек материал. Те работят, като постоянно анализират нивата на глюкоза в очната течност на носещия ги и предават информацията на мобилно устройство.
Двете компании вече кроят планове и за други умни лещи. Един потенциален вариант за такива са лещи, които могат да помагат на хората с проблеми при фокусирането от близки на далечни разстояния и обратното. Създаването на лещи с "автоматично фокусиране" е "светият граал" за офталмологията, като над 1.7 млрд. души по света страдат от подобен проблем, допълва Хименес.
През декември четирима от ръководителите на Google се срещнаха с Американската администрация по храните и лекарствата. В свой блог пост технологичният гигант от Калифорния призна, че тези дискусии да спомогнали за развитието на проекта, като са насърчили разработчиците в каква посока да развиват идеите си.
Партньорството на Google с Novartis подчертава нарастващия интерес и при двете индустрии към технологии, които имат потенциал да преобърнат здравната индустрия.
Според Novartis пазарът на носими устройства за здраве ще достигне между 10 и 50 млрд. долара през следващото десетилетие. Сделката има потенциал да трансформира бранша за грижата за зрението, ако разработката е успешна, смята анализаторската компания Helvea.
Двама конкуренти на Google - Apple и Samsung се конкурират с Google при разработването на мобилни платформи, които да впрегнат все по-нарастващия кръг от приложения и носими устройства, за следене на здравето на потребителите.
Още за Google вижте в материала на Bloomberg!