fallback

Акциите на BlackBerry скачат с над 10% в предборсовата търговия

Производителят изненада с първата си нетна печалба от няколко тримесечия насам

15:16 | 19.06.14 г. 1
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор

Канадският производител на мобилни телефони BlackBerry Ltd. изненадващо обяви в четвъртък ниска нетна печалба след поредица от тримесечни загуби. В предборсовата търговия акциите на компанията скочиха с 11,8% до 9,27 долара за брой.   Изчистеният от еднократни ефекти финансов резултат се оказа загуба, но по-ниска от очакванията, въпреки че приходите намаляват, тъй като компанията продължава да се изправя пред сериозни предизвикателства.

Базираният във Ватерло, Онтарио, производител отчете печалба от 23 млн. долара за първото фискално тримесечие, приключило на 31 май, което е доста по-добър резултат от загубата в размер на 423 млн. долара, отчетена преди три месеца и загуба от 84 млн. долара от преди година, предаде MarketWatch.

Коригираният от специални елементи, като нереализирани печалби, свързани с промяна в справедливата стойност на облигации и таксите за преструктуриране, резултат на BlackBerry е загуба от 11 цента на акция. Анализаторите, анкетирани от Thomson Reuters, предвиждаха загуба от 26 цента. 

Приходите се свиват сериозно - с 69% до 966 млн. долара. Анализаторите обаче очакваха дори по-скромни постъпления – в размер на до 963 млн. долара. Разбивката по подразделения за приходите показва, че за първото тримесечие около 39% от постъпленията са от хардуерната дивизия, 54% - от сектора на услугите, а 7% - от софтуер и други източници.

Паричната позиция на компанията се подобрява, достигайки до 3,1 млрд. щатски долара в края на последното тримесечие спрямо 2,7 милиарда долара преди три месеца.

BlackBerry обяви, че е намалила коригираните оперативни разходи с 57% спрямо миналата година и с 13% спрямо четвъртото тримесечие.

„Това показва стабилност в бизнеса", каза Даниел Чан, анализатор в Scotia Capital в Торонто, цитиран от Bloomberg. „Ако този тренд се запази, следващата фаза може да бъде растежът", каза той.  

Инвеститорите очакваха поредна загуба за BlackBerry през това тримесечие, след като усилията за обрат в компанията под ръководството на Джон Чен продължават. Откакто се присъедини към компанията през ноември, Чен намали оперативните разходи чрез съкращения, свиване на маркетинга и други ходове. Сериозно предизвикателство пред него сега е да спечели отново традиционните корпоративни и правителствени клиенти, въпреки че BlackBerry продължава да губи пазарен дял за сметка на конкурентите си.

Като цяло пазарният дял на BlackBerry на пазара на смартфони спада бързо. Глобалните доставки на компанията се очаква да се сринат с почти 50 на сто тази година до около 9,7 милиона смартфона, показва прогнозата от май на изследователската фирма IDC. В световен мащаб пазарният дял на BlackBerry ще се свие до 0,8% през 2014 г. и може да се смъкне до незначителните 0,3 процента до 2018 г., смята IDC. Операционната система на компанията държи 1,9% от пазара на мобилни операционни системи през 2013 година. Към края на 2010 г. глобалният пазарен дял бе 19 на сто.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 07:04 | 30.08.22 г.
fallback
Още от Хардуер виж още