Съвременният потребител прекарва все повече време онлайн. 90% от медийното време на потребителите се прекарват пред екран, а едва 10% от времето се отделят за вестници, списания и радио, сочи проучване за поведението на потребителите в днешната „мултиекранна“ среда на Millward Brown AdReaction, Mtel, Google Our Mobile Planet 2013 и Business 2 community.
Средно по 7 часа на ден прекарваме пред един или повече екрани, сочи проучването. Най-голям дял (35%) от хората прекарват това време пред смартфона си (147 минути). 28% от участвалите в проучването стоят по 113 минути дневно пред телевизора. 26% от хората са по 108 минути зад лаптопа си, а най-малко (12%) прекарват по 50 минути на ден с таблета си.
Докато са пред няколко екрана, потребителите най-често сърфират в интернет (44%), общуват в социални мрежи (42%) или си проверяват електронната поща (35%). Най-малка част ги използват, за да гледат видео (9%).
Потребителите в Индонезия, Филипините и Китай прекарват най-много време пред различни екрани (540 часа, 531 часа и 480 часа). Най-малко време пък пред екрана прекарват французите (326 часа).
Най-дълго пред телевизора стоят потребителите в САЩ, а най-малко - в Унгария.
Най-големите почитатели на лаптопите са в Китай, а най-малко се ползват те в САЩ, Англия и Франция.
Най-често смартфоните си ползват потребителите в Индонезия, а тези, които боравят по-малко с тях, са в Унгария и Франция.
Потребителите в Индонезия и Филипините стоят най-често пред таблетите си, докато в американците, турците и французите прекарват най-малко време с тях.
Маркетолозите са идентифицирали освен това и шест основни типа мултиекранни потребители:
Тип Дигитално динамо – Тези тип хора обичат всичките си устройства и прекарват доста време пред смарфон, таблет или лаптоп. Телевизията не е достатъчно интересна, за да задържи този тип, но пък той я коментира в социалните мрежи и споделя там телевизионно съдържание.
Тип Мега-мултискийнър – Най-много се задържа пред телевизор и лаптоп. Дори нещо повече, тези хора искат да ползват телевизионното съдържание под различни форми. Те обсъждат медийното съдържание онлайн, търси допълнителна информация и споделя.
Тип Диванен чатър – Тези хора най-често стоят пред телевизора с телефона си. По този начин общуват с приятелите си и вършат и други неща, докато телевизорът работи. По-лесно въприемат информацията от социалните медии, отколкото чрез телевизора.
Тип Телефонист – Този тип най-често ползва телефона си и не се задържа много пред компютъра. Другите модерни устройства не го вълнуват особено.
Тип Лаптопер – Прекарва по-голямата част от времето си пред лаптоп или пред компютър. Намира телевизията за безинтересна. Поддържа връзка с приятелите си през лаптопа, а ако гледа телевизия, то го прави онлайн. Този тип не се поддава лесно на реклами, освен ако не реши да споделя с приятелите си.
Тип Пасивен мултискрийнър – Представителите на този тип почти не гледат телевизия и не ползват много устройства. Те рядко са пред екран. Предимно това са мъже над 35 години от Франция, Италия, Канада или Германия.