fallback

Lenovo надмина Apple по PC продажби в САЩ

Нетната годишна печалба на концерна скача с 29%, а приходите от продажби се повишават с 14%

13:14 | 21.05.14 г.
Автор - снимка
Създател

Американският технологичен концерн Apple често подчертава факта, че продажбите на Mac продължават да растат, независимо от спадащия като цяло пазар на персонални компютри (PC). Но концернът от Купертино не е единственият, който е намерил начин как да печели на пазара на настолни компютри и лаптопи. 

Китайският производител Lenovo съобщи за поредните големи ръстове на приходите и печалбата за 2013 г. и заяви, че доставките му на компютри в САЩ изпреварват за първи път през четвъртото фискално тримесечие на 2013 г. тези на Apple. Така китайската компания зае трето място по продажби на компютри в САЩ зад лидерите HP и Dell. 

Според китайците пазарният им дял в САЩ възлиза на 10,8 на сто. PC доставките на Lenovo за Северна и Южна Америка се покачват през четвъртото тримесечие с 18%, докато целият пазар там спада с около 8%. Lenovo добавя 2,5 процентни пункта към пазарния си дял до 11,4%. Приходите от Америка възлизат на 21% от общите приходи на Lenovo.  

Важно е обаче да се подчертае, че според Gartner Lenovo все още е на четвърто място в САЩ по данни от април. И Gartner, и IDC обаче са категорични, че Lenovo от година доминира на пазара на персонални компютри в световен мащаб благодарение на все по-силните продажби на линията ThinkPad и нарастващите продажби на таблети и смартфони с различна от Windows операционна система, пише технологичният блог Engagdet.

Lenovo Group, най-големият производител на персонални компютри в света, отчете ръст от 25 на сто на печалбата за четвъртото тримесечие, след като нейните модели настолни и мобилни устройства продължават да увеличават пазарния си дял.

Нетната печалба се покачва до 158,3 млн. долара през трите месеца, приключващи в края на март, спрямо печалба в размер на 126,90 млн. долара година по-рано, отчете компанията. За сравнение - средната стойност на очакванията на деветима анкетирани от Bloomberg анализатори на компанията, бе за печалба от 163,6 млн. долара.

“Резултатите са в съответствие с очакванията и няма никакви изненади", казва анализаторът на Sanford C. Bernstein Алберто Моел, малко след като Lenovo обяви резултатите, цитиран от Wall Street Journal. Отвъд финансовите резултати инвеститорите са в очакване на новини за планираните придобивания на два големи американски бизнеса от страна на Lenovo: Motorola Mobility от Google и поделението за сървъри от нисък клас на International Business Machines Corp.

Анализаторите обръщат внимание на дискусиите за одобренията на тези сделки от регулаторните органи в САЩ, както и на възстановяването на Motorola от тежките загуби през миналата година, добавя Моел.

Базираната в Пекин Lenovo разшири своята продуктова гама и глобалното си присъствие с придобиването на сървърното звено на IBM Corp през януари за 2,3 млрд. долара. Една седмица по-късно компанията закупи и Motorola Mobility от Google Inc за 2,9 млрд. долара.

"Днес бизнесът на Lenovo със смартфони е печеливш, но ние не правим много пари. Така че след придобиването на Motorola Mobility ние ще я превърнем в глобална марка на компанията", заяви президентът на китайското дружество Ян Юанкин.

По думите му придобиването на Motorola ще издигне Lenovo от номер 4 сред световните производители на смартфони до третата позиция.

През приключилото на 31 март тримесечие Lenovo генерира 33% от приходите си в Китай. Оперативният марж в Китай нарасна с 0,8 процентни пункта до 5,5% спрямо нивото от година по-рано. Оперативният марж в Азиатско-тихоокеанския регион с изключение на Китай, който отговаря за 19% от приходите на Lenovo за тримесечието, също се подобрява с 1,3 процентни пункта до 2,7%.

Резултатите подкрепиха цената на акциите на Lenovo, която се повиши с 2,5% до 9,36 хонконгски долара за брой, надминавайки основния местен индекс, който остана почти непроменен.

Lenovo, която освен компютри продава и мобилни устройства, заяви, че продажбите на смартфони са нараснали с 59% за тримесечието. В Китай Lenovo е вторият по големина доставчик на смартфони след Samsung Electronics Co. 

Нетната печалба за цялата година, която приключва в края на март, нараства с 29% - от 635 млн. долара до 817 млн. долара. Приходите от продажби скачат с 14% от 33,87 млрд. долара до 38,71 млрд. долара. Като цяло китайският пазар формира 38% от общите приходи и голяма част от печалбата на компанията. Китайският бизнес генерира оперативна печалба от 788 млн. долара - 75% от общата оперативна печалба на Lenovo за годината в размер на 1,05 млрд. долара.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 21:08 | 06.09.22 г.
fallback
Още от Хардуер виж още