Изследователи в Япония обявиха, че са разработили по-трайна, по-безопасна, по-бързо зареждаща батерия, която на всичкото отгоре е и по-евтина, отколкото стандартните литиево-йонни батерии. Новата батерия, създадена от стартъпа Power Japan Plus, използва въглерод както за анода, така и за катода на батерията, като се надява да започне да я произвежда по-късно през настоящата година, предава Sci Tech Today.
При стандартните литиево-йонни батерии литиевите йони пътуват от анода към катода през електролит, създавайки химическа реакция, която позволява електроните да бъдат събирани по време на движението си. Това е технологията, която се използва масово в момента, но тя има недостатъци. Батериите се износват твърде бързо, което е и обяснението защо лаптопите излизат извън строя за няколко години. Те са и относително скъпи, особено що се отнася до необходимост от по-голяма мощност като при електрическите автомобили.
Батерия, използваща въглерод за анода и катода си, ще бъде по-безопасна, защото ще бъде отстранен лесно запалимият литиев оксид. Освен това самата батерия няма да деградира така бързо.
Създадената от Power Japan Plus батерия може да издържи до 3000 цикъла на зареждане, докато конвенционалните литиево-йонните издържат около 500 цикъла. И не на последно място - новите батерии се зареждат 20 пъти по-бързо от литиево-йонните и се рециклират много по-лесно.
Подобна батерия може драматично да промени изчисленията за зареждане на например колите на Tesla, които разполагат с голям пакет литиево-йонни батерии. На своя уеб сайт Power Япония Plus заявява, че батерията ѝ би позволила пробег на електрическо превозно средство от около 300 мили с едно зареждане. Освен това компанията заяви, че рекуперативното спиране (спирачна уредба, която позволява кинетичната енергия при спиране на превозното средство да се преобразува в електрическа енергия) ще бъде по-ефективно в автомобилите, използващи технологията.