fallback

Morgan Stanley оряза наполовина прогнозата си за ръста на пазара на таблети

Първият ясен знак за отслабване на пазара са по-слабите резултати на Apple за второто фискално тримесечие

13:03 | 13.05.14 г. 2
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор

Американската инвестиционна банка Morgan Stanley ревизира драстично прогнозата си за растежа на глобалния пазар на таблети. Очаква се продажбите да нараснат през тази година с едва 12 на сто. Преди това анализаторът Кети Хъбърти от банката все още очакваше ръст от 26 на сто.

По-ниския ръст тя обяснява в публикуван в неделя доклад с "липсата на нови, различни продукти". В допълнение тя не предполага, че пазарът на персонални компютри ще се възползва от по-слабото търсене на таблети. Продажбите на персонални компютри според нея ще претърпят спад от пет процента през тази година, което съответства на предишната ѝ оценка, пише ZDNet.

Първият ясен знак за отслабване на пазара на таблети са резултатите на Apple за второто фискално тримесечие (до края на март). Вместо предсказаните от анализаторите 19,2 млн. броя iPad компанията от Купертино е продала само 16,35 милиона единици. Въпреки това подразделението за iPhone успя да компенсира слабия резултат в сегмента с таблетите с увеличаване от 17% на продажбите си. 

Главният изпълнителен директор на Apple Тим Кук отдаде по-слабите резултати в конферентен разговор с анализатори на спад в търсенето. Apple е увеличил в много по-голяма степен своите складови запаси, а през второто фискално тримесечие на 2014 година ги е намалил.

Не само Morgan Stanley разглежда подразделението за iPad на Apple като важен показател за целия пазар на таблети. Компанията за маркетингови проучвания IDC отбеляза по-рано през този месец, че през първото тримесечие продажбите са останали под очакванията. Между януари и март пазарът е отчел прираст от едва 3,9%.  „В развитите пазари потребителите решават, че настоящите им таблети са достатъчно добри за техните цели. Малцина смятат, че са принудени да направят ъпгрейд, както са го правили през последните години, и това оказва влияние върху скоростта на растежа", коментираТом Маинели, програмен вицепрезидент по устройствата в IDC. 

През първото тримесечие пазарният дял на Apple се свива със 7,7 пункта до 32,5 на сто. За сметка на това Samsung увеличава дела си с 4,8 пункта до 22,3%. Ако това развитие се запази, то много скоро производителят на iPhone може да бъде изместен от лидерското място.  

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 22:16 | 12.09.22 г.
fallback
Още от Хардуер виж още