Очевидно Apple напредва в преговорите за закупуването на производителя на слушалки Beats Electronics. Сделката се оценява на 3,2 млрд. долара. Мнозина обаче са озадачени защо технологичният гигант ще иска да придобие Beats.
Критиците неколкократно заявяваха, че слушалките на Beats са средно статистически - атрибут, който не се вписва в мантрата на Тим Кук и компания за производството на най-добрите продукти на света.
Някои спорят, че Apple купува Beats заради стрийм услугата Beats Music, която се появи на бял свят по-рано тази година. Ако е така, въпросът тогава е: защо Apple не си купи Spotify или Rdio – две утвърдени стрийм услуги, които не предлагат допълнителната тежест на хардуерния бизнес.
От икономическа гледна точка покупката на Beats за 3 млрд. долара не е лоша сделка. В крайна сметка, въпреки своите посредствени отзиви, слушалките Beats са изключително популярни сред младежите. Дори всеки, който напоследък се е возил в градския транспорт, може да го потвърди.
Притежавайки една добре смазана маркетингова машина, разчитаща особено силно на реклама от известни личности, Beats успя да превърне слушалките си в най-известната марка в индустрията.
Резултатите от проучване сред американските тийнейджъри за тенденциите през Пролет 2014 говорят сами за себе си: 46% от анкетираните заявяват, че техният следващ чифт слушалки ще бъде именно с бранда Beats. На второ място, по ирония на съдбата, с 25% е не кой да е, а Apple.
Защо Аpple купува Beats? Младежите в САЩ просто обичат слушалките на Dre.