Спадът в търсенето на телевизори и голямата конкуренция в мобилния бизнес продължават да затрудняват гиганта в електрониката Samsung. Надеждите на корейците са свързани с новия Galaxy S 5 и Световното първенство по футбол, от което се очаква да насърчи продажбите на телевизори, пише Ройтерс.
Най-големият производител на смартфони в света Samsung Electronics продължава да страда от по-трудната бизнес среда за мобилни телефони, както и от слабото търсене на плоски екрани. И двете области са „виновни“ за това южнокорейците да отчетат второ поредно тримесечие с по-ниска оперативна печалба. Със силни продажби на чипове обаче групата е смекчила слабите продажби в по-голямото си мобилно подразделение.
Оперативната печалба за тримесечието от януари до март спада с 3,3% в сравнение със същия период на миналата година до равностойността на около 5,9 млрд. евро, както обяви Samsung. Чистата печалба на групата обаче е с ръст от 6% до 5,3 милиарда евро, но приходите от продажби са спаднали на годишна база с 1,5 на сто.
Резултатът в подразделението мобилни телефони се смалява с 1,2 на сто до равностойността на около 4,5 милиарда евро. Това още веднъж показва колко големи са предизвикателствата пред Samsung за запазването на господството си на пазара на смартфони в лицето на все по-ожесточената конкуренция от страна на по-евтините конкуренти.
Със своите плоски екрани Samsung дори отчита загуба, след като подразделението бе регистрирало печалба през предходната година.
Бизнесът с чипове обаче се е развил солидно през първото тримесечие. Печалбата от оперативната дейност в подразделението се е увеличила значително и почти се е удвоила в местна валута. За това принос има и слабото предлагане при същевременно високо търсене.
След като Samsung обяви вече, че не очаква висок ръст във важното мобилно подразделение, сега компанията ще разчита все повече на бизнеса с чипове. Някои анализатори очакват дори, че през четвъртото тримесечие то може да допринесе за над една четвърт от оперативната печалба. В момента това подразделение прави 23% от печалбата. Надеждите сега са свързани с новия флагман Galaxy S5, който беше пуснат на глобалните пазари през април. В допълнение Samsung очаква преди Световното първенство по футбол в Бразилия нарастващо увеличение на търсенето на телевизори с висока разделителна способност.
„Очакваме нетните ни приходи да се подобрят през второто тримесечие - движени от подобрения в подразделението за екрани и подразделението за потребителска електроника", заяви директорът за връзки с инвеститорите Робърт И.