fallback

Apple: Ние нямаме конкурентен смартфон

Не правим това, което искат клиентите ни, оплаква се производителят в таен документ

11:10 | 08.04.14 г. 5
Автор - снимка
Създател

В рамките на втория голям съдебен процес от патентната война между Apple и Samsung до обществеността достигна таен документ на производителя на iPhone.

Във вътрешнофирмена кореспонденция мениджърите на групата се оплакват, че не разполагат с конкурентен смартфон на пазара, пише технологичният сайт heise.dе.

„Клиентите искат нещо, което ние нямаме", може да се прочете там. Какво липсва на Apple според мениджърите? Това са смартфони с ниска себестойност и устройства с голям екран, каквито се предлагат от Samsung, HTC, Sony и други конкуренти от известно време. 

Пазарът на смартфони се разраствал особено бързо в две области – при устройства с екран над 4 инча и при продукти на цена под 300 долара, продължава с описанието на презентацията heise.de. Там търсенето било най-силно. В допълнение Apple се оплаква и от мобилните оператори, които съвсем умишлено ограничавали бизнеса с iPhone. Така например устройствата на Apple струват повече субсидии на операторите, поради което те са все по-малко склонни да ги предлагат на клиентите си.

Документът е от април 2013 г. и се отнася за продуктовото планиране за 2014 г. В съда обаче главният маркетинг директор на Apple Фил Шилер даде ясно да се разбере, че презентацията „не отговаря съвсем на моето мнение и не е официална позиция на компанията“.

Становището в документа обаче не звучи съвсем абсурдно, пише Ройтерс. От известно време витаят слухове, според които iPhone6 ще разполага с по-голям екран от предшествениците си. Освен това с 5c Apple вече пусна на пазара малко по-евтин вариант на телефона си. Подобна стратегия Apple би могла да преследва и при новия си iPhone.

Според друг вътрешен документ, но от офиса на корейците, с който се сдобиха журналисти в рамките на процеса, Samsung е била „напълно обсебена“ от битката срещу Apple и през 2012 г. я е обявила за “главен приоритет”. В обществото тази крачка се прояви като медийна кампания, в която водещите смартфони на Apple бяха представяни като продукти, на които им липсва всякаква иновационна сила.

Това явно представлява първата поука от преживяванията на Samsung след 2011 г. Документът предлага всички усилия на групата да са подчинени на целта да се обяви война на Apple и тя да се спечели.

През 2011 г. Apple подаде първата си патентна жалба срещу Samsung, за следващата година се очакваше представянето на iPhone 5. На фона на това реакцията на технологичния гигант е разбираема. В документа се казва: „Заплахата от Apple е изключително реална и неотложна".

По-натам се правят и спекулации за очакваните данни за продажбите на Apple, при които iPhone е описван като „много голямо предизвикателство“ - в технологичен и икономически смисъл.

Ако се запитаме обаче какво се е получило от усилията на Samsung, очертава се по-скоро скромен успех. През 2013 г. например Apple успя да продаде повече от 150 милиона смартфони от висок клас, Samsung – само около около две трети от това количество. Дори порицаваният от мнозина iPhone 5С се е доказал в решителното време преди Коледа като по-успешен модел от Galaxy S4 на Samsung.

Всичко по темата четете тук!

Още за основния конкурент на Аррle – Samsung вижте в материала на Bloomberg!

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 21:58 | 09.09.22 г.
fallback
Още от Хардуер виж още