Белият дом изпробва смартфоните на Samsung Electronics Corp. и на LG Electronics Inc. за вътрешна употреба, съобщава лице, запознато със случващото се, цитирано от Wall Street Journal.
По този начин най-вероятно губещ ще се окаже BlackBerry Ltd., тъй като администрацията на президента Барак Обама се явява последната крепост за изпадналия в беда канадски производител на мобилни устройства.
Смартфоните се тестват от вътрешния технологичен екип на Белия Дом и от Агенцията за комуникации на институцията (White House Communications Agency) – военното поделение, което отговаря за комуникациите на Барак Обама.
Тестовете са в своя ранен етап, уточнява анонимното лице. За въвеждане в експлоатация на устройствата на Samsung и LG „ще можем да говорим след няколко месеца“, казва лицето. Няма индикации обаче, че Обама сменя своя модифициран апарат с марка BlackBerry.
Говорител на Агенцията за комуникации на Белия дом споделя пред WSJ, че „служителите използват различни по вид мобилни устройства“, но не навлезе в детайли.
Говорител на Samsung също не каза дали Белият дом тества моделите на компанията. От LG заявиха, че не са запознати с подобно нещо.
„Повече от десетилетие BlackBerry обслужва мобилните комуникации на американските власти и само BlackBerry е проектиран така, че да посреща високите нужди от защита на САЩ и на правителствените агенции“, сподели говорителката на канадският производител на телефони.
Барак Обама използва iPad от Apple Inc., за да чете, но според анонимния източник технологичната компания не е част от тестовата програма на правителството.
Счита се, че собствената мрежа на BlackBerry е най-защитената сред тези на други производители на смартфони. Но производителите на апаратите, работещи под операционната система Android на Google, работят за подобряването на своята защита, главно с помощта на други софтуерни компании.
Загубата на правителствени клиенти за BlackBerry идва, след като базираната във Ватерло, Онтарио, компания претърпя още по-тежка загуба на клиенти. Някога компанията притежаваше почти половината от пазара на смартфони в Северна Америка. В момента обаче, според IDC, делът на BlackBerry е само 0,6%.
За да се справи с подобни предизвикателства, през последните няколко месеца канадският концерн предприе план за преструктуриране на дейността си и въведе програма за намаляване на разходите.
Днес BlackBerry съобщи, че ще продаде по-голямата част от своите недвижими имоти в Канада, предава MarketWatch. Производителят на смартфони уточни, че продажбата включва площ от повече от 3 млн. кв. фута, както и свободни земи. Купувачът или купувачите не бяха назовани, както и не бяха разкрити повече подробности.
Още през януари компанията обяви намеренията си да продаде недвижимите си имоти, за да увеличи гъвкавостта на финансите си, след като започна своето преструктуриране с идването на новия главен изпълнителен директор Джон Чен през ноември.
От компанията съобщиха, че ще заемат обратно неопределена част от предложената за продажба площ. От BlackBerry уверяват, че ще поддържат силно присъствие на канадска земя. Концернът обаче „ще помисли дали Ватерло ще остане дом на централата“.
До седмица BlackBerry трябва да оповести финансовите си резултати за четвъртото фискално тримесечие. За третото компанията отчете загуба за 4,4 млрд. долара заради глоби и рязък спад на приходите.