fallback

Графика на деня: Продажбите на телевизори спадат за втора поредна година

Най-силно се свиват продажбите в Северна Америка, където намалението е 9%

15:03 | 19.03.14 г. 2
Автор - снимка
Създател

След години на безпрецедентен успех световният пазар на телевизори се свива за втора поредна година. През 2013 г. доставките на телевизори са намалели до 225,1 млн. броя, което представлява 6-процентен спад. Западните пазари са наситени с телевизори с плосък панел, което води до много по-ниско равнище на търсенето, предава MarketWatch.

Този втори пореден годишен спад на пазара прави малко вероятно Apple да навлезе на пазара. Но спекулациите, че Apple продължава да работи над свой телевизор, продължават да насърчават пазара, обещавайки нови продуктови категории за тази година.

Apple не разкрива какви ще бъдат тези нови продуктови категории, но главният изпълнителен директор Тим Кук заяви наскоро, че телевизията е област, узряла за иновации.

През май миналата година по време на конференцията D:All Things Digital Кук заяви, че Apple имал "много велика визия" за телевизионното пространство.

„Като се вгледате в телевизионното преживяване, това не е преживяване, което мисля, че много хора обичат", казва Кук. „Това не е онова нещо, което може да гарантира успех за следващото десетилетие. Става дума за едно преживяване отпреди 10 или 20 години".

Набезите на Apple на пазара са ограничени до „сет-топ“ кутия за 99 долара, объркващо наречена Apple TV. В продължение на години Apple наричаше телевизионния бизнес "просто хоби", но по време на годишното събрание на акционерите на дружеството на 28-и февруари Кук заяви, че компанията е генерирала над 1 млрд. долара от продажби на Apple TV през 2013 година. Това предполага продажби на над 10 млн. единици през миналата година, съобщи Re/code.

„Сега е малко по-трудно да го нарека хоби", каза Кук пред акционерите, цитиран от Ройтерс.

Apple умишлено оставя неясни плановете си за телевизионния бизнес, който би могъл да включва преправен стрийминг на видеопродукти, топ телевизионна услуга или пълноправен телевизор.

Що се отнася до последната възможност, според данните на изследователската компания IHS глобалните продажби на телевизори са намалели с 6% през 2013 г. до 225,1 милиона единици, което контрастира с ръста от 11% през 2010 г. и повишението от 1% през 2011 г.

Най-силен е спадът в продажбите в Северна Америка, където намалението е 9% за 2013 г., показват данните на IHS.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 13:03 | 09.09.22 г.
fallback
Още от Хардуер виж още