И китайският концерн Huawei се включи в надпреварата за „умните“ гривни и часовници, като представи в рамките на Mobile World Congress 2014 (MWC) в Барселона своя „умен“ часовник, наречен TalkBand. Първоначално той ще се продава в Китай, „а след това и в останалата част от света", заяви Колин Джейлс от Huawei при представянето в Барселона. В Европа се очаква часовникът да струва 99 евро.
Huawei, вече гигант в мрежовото оборудване, през 2013 г. се изкачи до третия по големина производител на смартфони в света. Същи и конкурентът LG от Южна Корея, световният номер четири, обяви, че ще представи умен часовник през тази година.
„Ние работим над развитието на преносимо устройство, по-специално на часовник", каза шефът на мобилната дивизия Парк Йонг Сеок в Барселона. То трябва да бъде нещо, "което все още не се предлага от други компании".
Електронният гигант Samsung представи своето устройство Galaxy Gear още през миналото лято в рамките на изложението IFA в Берлин. При клиентите обаче часовникът не успя да намери добър прием, като се счита за старомодно и тромаво устройство.
В навечерието на изложението в Барселона Samsung представи моделите наследници Gear 2 и Gear Neo без камера. И двете устройства обаче вече не се задвижват от операционната система на Google Android, а от тази на Samsung - Tizen.
Интелигентните часовници се свързват безжично чрез Bluetooth към смартфон, уведомяват потребителя за нови имейли, текстови съобщения или съобщения от социалните мрежи и също така позволяват разговори чрез мобилен телефон. Ако са оборудвани с камера, може да се заснемат и снимки и видеоклипове.
TalkBand на Huawei служи като крачкомер и дори записва фазите на съня. Новият Galaxy Gear оценява спортните дейности на собственика си и мери сърдечната честота. В допълнение може да се използва и като устройство за дистанционно управление, например за телевизори.
Motorola планира да пусне на пазара умен часовник по-късно тази година. За разлика от конкурентните продукти той ще "реши реалните проблеми на потребителите", а няма да е просто бижу, каза вицепрезидентът на компанията Рик Остерло в рамките на Световния мобилен конгрес.
„Досега няма преносими продукти, които потребителите наистина да искат да носят, и е така, защото всички те са изключително грозни", обясни мениджърът. Въпреки това се очаква по време на конференцията за разработчици Google I / O през юни Google и LG също да представят смартчасовници, а HTC анонсира модел за коледния сезон.
Предвид бързото развитие на този сегмент и испанският мобилен оператор Telefonica не иска да изостава от тенденциите. В сряда испанският телеком обяви, че е сключил споразумения за сътрудничество в сферата с LG, Samsung и Sony за разработване на технология за т. нар. wearable devices.
Telefonica ще работи с трите компании над интеграцията на своите услуги, като например приложението за VoIP (voice over IP) Tu Go в техния хардуер.
Компанията също така е "отворена за постигне на подобни споразумения с други участници на пазара, производители, доставчици на съдържание, фирми в модната индустрия, за да гарантира, че тези устройства ще имат търговски успех", се казва в изявление на оператора.
Двама от сега назованите партньори на Telefonica обявиха нови продукти на MWC през тази седмица: Sony стартира новия си SmartBand, докато Samsung добави два умни часовника - Gear 2 и Gear Neo 2, както и предложението за поддържане на здравословен начин на живор Gear Fit.
Експерти смятат, че технологично модернизираните аксесоари са важен бъдещ пазар. Тази година според анализаторската компания Canalys ще бъдат продадени 17 милиона смарт часовници и гривни, а през 2017 г. се очаква нови купувачи да намерят почти 45 милиона такива устройства.
Във фокуса на вниманието са Apple и Google: Apple се очаква през тази година да представи устройство, за което се счита, че ще се казва iWatch, а интелигентните очила на Google Google Glass в момента са все още във фазата на тестване.
Всичко по-интересно от конгреса ще научите от специалния пратеник на Investor.bg в Барселона Бойчо Попов!