fallback

Acer записа трета поредна годишна загуба

Тайванският производител на персонални компютри призна за грешни стратегически решения и за пренебрегване нуждите на пазара

15:16 | 17.01.14 г.
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор

Тайванският производител на персонални компютри Acer Inc. регистрира третата си поредна годишна загуба. Компанията призна за взети грешни стратегически решения и пренебрегване на нуждите на пазара, пише MarketWatch.

Загубата на Acer за четвъртото тримесечие възлиза на 7,63 млрд. тайвански долара. Резултатът отчая анализаторите, които очакваха двойно по-ниска загуба – само 3,96 млрд. тайвански долара.

Огромният отрицателен финансов резултат се дължи отчасти на отписването на материали за производство на стойност 1,3 млрд. тайвански долара. Сред материалите попадат и компоненти за модерните лаптопи Ultrabook, към които интересът бил слаб, обяснява финансовият директор на Acer Ева Хо.

Приходите от продажби спадат с 14,6% на годишна база до 86,70 млрд. тайвански долара. Acer губи пазарен дял заради конкурентите си Lenovo Group Ltd. и Asustek Computer Inc., които настъпват по-агресивно в нови пазарни сегменти като предлагането на таблети и хибриди между таблети и лаптопи.

Делът на Acer на пазара на компютри падна до 7,8% през четвъртото тримесечие от 10,1% само година по-рано. По данни на IDC пък тези на Lenovo, Asustek и Hewlett-Packard Co. продължават да растат.

Хо казва, че загубата е била по-висока от очакваното, защото компанията е трябвало да извърши големи отписвания, за да ускори реорганизацията си. Acer приспособява продуктовата си стратегия, както и ще се стреми да рационализира операциите си.

„Продължаваме напред. През първата половина на годината очакваме загубата да се свие значително“, успокоява инвеститорите финансовият директор на компанията.

Четвъртият по големина производител на компютри преживя смяната на двама изпълнителни директори в рамките на няколко месеца. Те не успяха да спрат срива на компанията. Създателят на Acer Стан Ших се завърна като действащ председател в опит да съживи бившия лидер на пазара на лаптопи, като се съсредоточи върху облачните услуги.

А начело с новия главен изпълнителен директор Джейсън Чен Аcer обяви, че предприема мерки за съкращения на разходите. Например, една от тях е молбата към висшите ръководители доброволно да приемат 30-процентно намаление на заплатите, считано от януари.

Според анализаторите тайванската компания е разчитала твърде много на ниския клас лаптопи, като според тях това е отслабило марката. Също така компанията не е успяла достатъчно бързо да навлезе на пазара на мобилни устройства, заради който продажбите на персонални компютри са започнали да намаляват. Въпреки че Acer се стреми да трансформира бизнес модела си към такъв, ориентиран към услугите, анализаторите предупреждават, че това далеч няма да бъде лесно.

„Няма как Acer да излезе на нулата през първата половина на 2014 г.“ твърди анализаторът в Daiwa Стивън Ценг. „Може би това ще се случи през втората. В момента хардуерният им бизнес е в опасност. Те могат да го преодолеят единствено чрез обемите и по-агресивното ценообразуване.“

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 22:20 | 13.09.22 г.
fallback
Още от Хардуер виж още