Китайските власти променят мнението си за националната забрана за игрови конзоли, въведена през 2000 г., за да предпази младежите от лошото им влияние, съобщава Bloomberg.
Държавният съвет на страната временно отмени забраната и даде разрешението си конзолите да бъдат предлагани в зоната за свободна търговия в Шанхай. Производителите на хардуер Microsoft и Sony пък могат да се възползват от случващото се, за да навлязат на пазара, който в момента е доминиран от онлайн игрите и тези за персонални компютри.
Китайските власти взеха решението, след като онлайн игрите и тези за мобилни устройства добиха огромна популярност, така че хората, които искат да играят, вече имат редица възможности да го направят. Още миналата година Китай обяви, че планира да вдигне забраната в рамките на зоната за свободна търговия в Шанхай, която отвори врати през септември.
Според Марк Наткин, управляващ директор на компанията за пазарни изследвания Marbridge Consulting, начинът, по който е отменена забраната, дава възможност на властите да контролират възможността на световните лидери да си партнират с местни компании. Самите фирми ще трябва да изчакат за премахването на правилата, а това може да отнеме още шест месеца, а чак след това ще започне производството и продажбата на конзолите.
Nintendo вече проучва какво може да направи в зоната за свободна търговия, посочва Ясухиро Минагава, говорител на компанията. От своя страна Държавният съвет на Китай все още не е дал подробности за правилата.
„Континенталната част на Китай е привлекателен пазар“, твърди Сатоши Накаджима, говорител на подразделението на Sony в Токио. По думите му Sony, която е продала 4,2 млн. бройки от конзолата PlayStation 4 от 15-и ноември досега, ще се стреми да разшири дейността си.
Microsoft и BestTV New Media, дъщерно дружество на Shanghai Media Group, обявиха през септември, че обединяват силите си в опит да се възползват от новите правила.
„За Microsoft е чест да бъде поканена да участва в Шанхайската свободна търговска зона“, коментира Джоана Ли, говорител на подразделението на концерна в Пекин. „Нашата цел е да доставим ново поколение иновативни семейни забавления за хората в Китай“.
Вдигането на забраната е положителна новина за Nintendo, а потреблението на развлечения в Китай расте, твърди Ейджи Маеда, анализатор от SMBC Nikko Securities в Токио.
Акциите на Sony на Wall Street са поскъпнали с 5,4% от май 2013 г. насам, а вчера достигнаха цена от 18,25 долара за брой. Компанията планира да удвои продажбите на смартфони в рамките на две години. Цената на акциите на Nintendo се изкачи с 11% до 15,850 йени, а това е най-високото ниво от юли 2011 г. насам.
Китай е третият по големина пазар за видео игри в света и през 2015 г. ще генерира приходи в размер на 10 млрд. долара, сочат данни на PwC.