Microsoft е компания в преход. Софтуерният гигант трябва да избере нов изпълнителен директор, който да заеме поста на оттеглящия се Стив Балмър. Мненията в IT индустрията са разнопосочни за това по какъв път трябва да поеме компанията, за да заличи неуспехите, които белязаха последните й години. Според някои експерти бъдещето принадлежи на мобилните устройства - тенденция, която не звучи особено оптимистично за Microsoft. Други пък остават скептични относно перспективата и смятат, че хоризонтът пред Microsoft е по-чист, отколкото изглежда. Всички обаче са единодушни, че промяна е наложителна. Но дали моделът Стив Джобс би проработил за Microsoft, или компанията трябва да се опита да се различи от Apple, за да върне позициите си в бранша? Мнозина наричат управлението на Балмър “Загубеното десетилетие на Microsoft”. Подобно определение е странно, имайки предвид, че по време на “царуването” си Балмър утрои оборота и удвои печалбата на Microsoft. Разбира се, имаше и проблеми: провалът на проекта Longhorn, който впоследствие се превърна в катастрофата, наречена Windows Vista/2007, както и неуспешната сделка с маркетинг компанията aQuantive, която Microsoft купи за колосалните 6 млрд. долара. В центъра на дебата около напускането на Балмър стоят операционната система Windows 8 и неспособността на Microsoft да реагира подходящо на промяната в настроенията на клиентите. Компанията така и не успя да се противопостави на мобилните операционни системи Android и iOS, което срина доверието в нея и създаде напрежение сред инвеститорите. Факт е, че потребителският интерфейс TIFKAM, който Microsoft разработи, и който обединяваше Windows 8, Windows RT и Windows Phone, не изпъкна с нищо особено на пазара. Все пак той остана конкурентен, но по никакъв начин не показа способност да привлече част от вече облъчените потребители на Android и iOS. Идеята за обединена операционна система Microsoft OS се доказа като страхотна, но лошо изпълнена. Microsoft винаги е предпочитала да разработва нови интерфейси, убеждавайки клиентите си, че те трябва да платят повече, след което наново да започнат да се обучават в използването им. Независимо от провалите и успехите, това е реалността, която новият изпълнителен директор на Microsoft ще наследи. Microsoft винаги е била концентрирана в пазара на корпоративни системи заради десетилетия фирмена история в областта, която анализатори смятат, че няма да се промени в близко бъдеще. Още повече, че интересът на конкуренцията в сегмента е ограничен. Много компании виждат бъдеще във фирмения софтуер, но осъзнават, че на пазарът вече има утвърдени лидери, които трудно биха отстъпили трона си. При масовата електроника Microsoft също изпитва трудности. Компанията очаква, че клиентите й ще си купят новото устройство “просто защото то е по-добро”, без да впечатляват с нищо революционно, което да оправдае инвестицията. Пазарният дял също има значение. Попитайте фен на iPhone дали някога би се преориентирал към Android базирано устройство, или обратното. Отговорите обикновено започват с предпочитания към интерфейса, но рано или късно се стига до количеството и достъпността на предлаганите апликации. Ако сте купили десетки приложения, едва ли бихте сменили устройсвото си, за да ги купите под друг вид наново за другата платформа.
fallback
Защо Microsoft не се нуждае от свой Стив Джобс?
Истинска лудост е да се разчита на един единствен човек, особено когато той трябва да управлява сложна компания с много лица
17:50 | 30.11.13 г. 11напиши коментар
fallback
Още от Хардуер виж още