През третото тримесечие на годината Samsung е продал почти три пъти повече смартфони от конкурента си Apple. Това показва проучване на изследователската компания Gartner, което потвърждава растящото господство на технологичния гигант от Южна Корея сред жестоката конкуренция в сектора.
Търговците по целия свят са продали 80,36 млн. смартфона с марката Samsung в периода юли-септември в сравнение с продадените 30,33 млн. устройства на Apple, показват данните, цитирани от CNBC.
През третото тримесечие делът на Samsung в глобалния пазар на смартфони остава 32,1%, колкото бе и през същия период на 2012 г. Делът на Apple падна до 12,1% от 14,3 на сто на годишна база. През второто тримесечие на 2013 г. пазарният дял на Samsung бе 31,7%, а този на американския технологичен гигант – 14,2%.
„Въпреки че делът на Samsung остава без промяна през третото тримесечие, компанията изпреварва Apple на глобалния пазар на смартфони. Пускането на Samsung Note 3 затвърди водещите позиции на Samsung на пазара на смартфони с огромни дисплеи“, анализират пазара от Gartner, насочвайки вниманието към новия фаблет на Samsung.
Аншул Гупта, главен анализатор в Gartner, обясни че, въпреки че пускането на пазара на новите iPhone 5S и 5C е имало положително влияние върху общите продажби на Apple, ръстът е можело да бъде по-голям, ако Apple не бе започнал да доставя смартфоните в края на тримесечието.
Продажбите на смартфони по целия свят достигнаха 250,2 млн. броя, което е ръст от 45,8% спрямо третото тримесечие на 2012 г., като най много са продажбите в Азиатско-Тихоокеанския регион.
Въпреки че Lenovo изостава зад Samsung и Apple, китайският производител на персонални компютри увеличи своите продажби с 85% до 12,9 млн. устройства благодарение на силното търсене в континенталната част на пазара.
Lenovo стана третият най-голям производител на смартфони по доставки през третото тримесечие, измествайки LG Electronics от позицията.
Пазарният дял на Lenovo през периода е 5,1% спрямо дела от 4,1% за същото тримесечие на 2012 г. Този на LG е 4,8%, показва още анализът на Gartner.