Пазарните изследователи очакват ожесточена надпревара между новите игрови конзоли на Sony и Microsoft. Със своите PlayStation 4 и Xbox One конкурентите ще представят след повече от седем години свежи модели на пазара. Поради почти едновременния старт на продажбите през ноември е повече от сложно да се прогнозира успехът на устройствата, пояснява Пиърс Хардинг - Ролс, анализатор в консултантската компания IHS. До края на годината Sony ще има лек превес, показват данните на IHS. Анализаторите очакват в глобален мащаб да бъдат продадени 2,4 милиона Playstation 4, в сравнение с 2,2 милиона продадени Xbox One, предава DPA.
До 2017 г. заради по-голямата популярност на марката си Sony може да натисне в много по-голяма степен конкурента си, особено в Европа и Япония, оценява анализаторът на IHS. Като цяло се очаква дотогава Sony да продаде 49 млн. единици от Playstation 4, докато прогнозата за продажбите на Microsoft Xbox възлизат на 38 млн. броя за същия период.
Благодарение на конзолата си Xbox 360 Microsoft има инсталирана база през последните години, която може да разшири значително, подчерта Хардинг-Ролс. Към края на 2005 г. предишният модел е отчел 1,2 милиона продажби. Sony обаче този път застава на старта с по-ниска цена. Това ще покачи продажбите, особено в Северна Америка и Обединеното кралство, показват очакванията на анализаторите. Новата Playstation 4 на японския производител на потребителска електроника Sony ще се появи за Коледа на цена от около 399 евро, обяви концернът късно в понеделник в началото на браншовото изложение E3 в Лос Анджелис. По този начин конзолата е със 100 евро по-евтина от Xbox One, която Microsoft ще пусне в търговия малко преди ноември за 499 евро. И двете конзоли ще се възползват същевременно от слабия старт на продажбите на Wii U на Nintendo.
Xbox One ще се появи по магазините в целия свят на 22-и ноември, а Playstation 4 – седмица по-късно, на 29-и ноември. Само в САЩ продажбата ще стартира идния петък (15-и ноември). По този начин конзолите ще се изправят непосредствено една срещу друга. Целият бранш се надява новите джаджи да дадат тласък на бизнеса и да предоставят нови възможности за развитието на игри.