Влиятелният американски хедж фонд мениджър Даниел Льоб иска да спечели от продажбата на телефонния бизнес на Nokia на Microsoft. В последното му тримесечно писмо до инвеститорите, с което Ройтерс разполага, Льоб твърди, че неговият фонд Third Point е придобил акции от Nokia след обявяването на придобиването. В началото на септември Microsoft обяви, че ще придобие изпадналото в криза подразделение на Nokia за 7,2 млрд. долара (5,44 млрд. евро).
След приключване на сделката финландската компания ще разполага с кешова наличност в размер на 8 млрд. евро. По-голямата част от тях вероятно ще бъдат прехвърлени на акционерите. Възможно е обратно изкупуване на акции или специален дивидент. Във вторник цената на акциите на Nokia се повиши с 2,7% в Ню Йорк.
"Ние очакваме разумна част от излишъка да се разпредели между акционерите в следващите тримесечия", се посочва в писмото. Льоб се обзалага, че възможното обратно изкупуване или голям дивидент ще привлече повече инвеститори и ще увеличи още повече стойността на акциите.
Освен това Льоб иска да изгради "нова" Nokia от пепелта на старата. Той предвижда, че новата Nokia ще се състои от три отделни бизнеси: Nokia Siemens Networks, бизнеса за картови услуги HERE и патентното портфолио, известно като Advanced Technologies.
Боледуващият телефонен бизнес на Nokia до голяма степен е засенчил тези печеливши подразделения през последните години, смята още Льоб.
Инвеститорът твърди, че „възникнали от събития ситуации", като сделката на Nokia с Microsoft, „са съществената част от неговата стратегия".
Той намеква още, че тези възможности са във възход напоследък, заявявайки, че фондът му приветства "шанса да понапълни портфейла си с тях".
Льоб нашумя през тази година с усилията си „да разтърси“ Sony. Third Point, който държи 6%-ен дял в компанията за електроника и развлечения, настоява Sony да раздели подразделенията си за филми и музика. Sony Corp. обаче отхвърли предложението му за откупуване на подразделението за забавления на японската технологична корпорация. В адресирано до хедж фонда на Льоб Third Point писмо от Sony отбелязват, че бордът на директорите и мениджърският екип "силно вярват, че запазването на 100-процентовия дял от развлекателния бизнес на компанията е от основно значение за успеха ѝ".